Avatar billede masteraaen Novice
16. november 2010 - 23:47 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

PHP formattere alle tal med to decimaler og tusindtalsseperator

Hej.

Jeg har en side, hvor der står en helt masse tal-resultater som følge af diverse udtræk og behandling af udtræk via mysql.

Disse resultater, vil jeg gerne have vist som valuta, eller nærmere betegnet som tal med to decimaler og tusindtalsseperator.

F.eks. 12.345,67 eller "###.###,##" vistnok i alm. microsoft-sprog.

Ikke noget "kr." f.eks.

Kan det lade sig gøre, eller skal jeg ind og formattere hver gang i hver formel eller hver gang et resultat præsenteres, alternativt inde i sql-tabellen?

Findes der ikke en tag, der omdanner alle tal indenfor denne i en html-kode eller f.eks i en Div?
Avatar billede persimonsen Nybegynder
17. november 2010 - 00:33 #1
$tal = 1000000;
echo number_format("$tal",2,",",".");

giver 1.000.000,00

Var det det, du efterspurgte ? Er selv ny i php
Avatar billede Mik2000 Professor
17. november 2010 - 00:35 #2
Hej

Hvis det skal være den nemme måde så

Du kan bruge
number_format($tal, 2, ',', '.')

number_format('tal', 'antal efter komma', 'komma seperator', 'tusinde seperator')

Det kan jo gøres når du gemmer feltet i db eller du kan lave en funktion der gør det.
Du kan ikke få den til at gøre det helt automatisk, da koden jo ikke ved om det er tal

Men hvis du har et system der eksempelvis udskriver fra database sætter du den jo blot på variablen
Avatar billede persimonsen Nybegynder
17. november 2010 - 00:42 #3
echo number_format("$tal",2,",",".");
Må du så kunne sætte ind hvor du definere hvad der skal outputtes i din table f.eks.
Har ikke prøvet.
Avatar billede masteraaen Novice
17. november 2010 - 08:34 #4
Ok tak. Det er fint brugbart - jeg har delt point imellem jer.