Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. november 2010 - 19:50 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Symbol 'Resume' is deprecated

Jeg har lige hentet en demo Delphi XE og prøver at compile et program jeg har lavet.
I den har jeg et ur der kører i en tråd.
På min form har jeg så følgende kode:
procedure TfrmMain.FormShow(Sender: TObject);
begin
  fStatusClock.Resume;
end;
Når jeg kompiler den får jeg at vide at: Symbol 'Resume' is deprecated

Hvad betyder det mon og kan jeg gøre noget ved det?
Avatar billede kroning Nybegynder
16. november 2010 - 20:24 #1
Det betyder at Resume ikke findes længere, prøv med fStatusClock.Start; i stedet.
Avatar billede hrc Mester
16. november 2010 - 21:14 #2
Rettelse: Resume findes stadig men Delphi-folkene mener åbenbart at start og stop er smartere end suspend og resume, og at disse to sandsynligvis snart forsvinder fra Delphi. Det er bare en advarsel om at gammel praksis snart skifter.
Avatar billede hrc Mester
16. november 2010 - 21:54 #3
Rettelse, igen. Kopieret fra XE hjælpen

Warning: The Resume and Suspend methods should only be used for debugging purposes. Suspending a thread using Suspend can lead to deadlocks and undefined behavior within your application. Proper thread synchronization techniques should be based on TEvent and TMutex.
Avatar billede hrc Mester
17. november 2010 - 08:43 #5
.. underligt at se Oracle-navnet sammen med java. Mon de skal bruge det i "skyen"?

Det er fint de ensretter og jeg tror nok jeg må allokere lidt tid på at genopdage trådene. Noget af det jeg har lavet er vist ikke (/har aldrig været?) kosher.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. november 2010 - 12:36 #6
OK - jeg kan så regne ud at jeg skal have lavet det om når/hvis jeg går over til XE. I min 2009 er der ingen Start.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
30. december 2010 - 11:56 #7
Smid svar så jeg kan lukke
Avatar billede hrc Mester
01. januar 2011 - 18:25 #8
Godt nytår svarer jeg...
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. januar 2011 - 09:14 #9
Jeg mangler et svar fra kroning..
Avatar billede kroning Nybegynder
20. januar 2011 - 11:08 #10
Svar