Avatar billede BrianCsection Nybegynder
16. november 2010 - 14:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AS3 - on(release)getURL(clickTAG)

jeg har af en kunde fået følgende opgave, skal lave et flash banner med et video clip i. Der til skal der være et link som fører hen til en side, derfor giver hun mig følgende info:

Specifikationer for Flash-bannere
Der må ikke være nogen links bygget direkte ind i swf-filen. I actionscriptet skal getUrl kommandoen altid linke til variablen: clickTAG.
Den skal have følgende udseende:

on(release) {
getURL(clickTAG, "_blank");
}

Det skal bare være med AS3 og jeg har en lille kode som gerne skulle erstatte getURL(clickTAG); men er ikke sikker på om det er korrekt og ej heller ved jeg hva relationer AS3 koden har til selve HTML koden (går ud fra at linket defineres i html delen?)

var _url:String = "http://www.skallerup.dk/";
if (LoaderInfo(root.loaderInfo).parameters.clickTag){
    _url = LoaderInfo(root.loaderInfo).parameters.clickTag;
    link_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, handleMouse);
    }
    function handleMouse(event:MouseEvent):void {
        navigateToURL(new URLRequest(_url), "_blank");
    }

er der noget som skal være anderledes i HTML koden, når nu der er brugt AS3 i stedet for AS2 ??

på forhånd tak! :)
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
18. november 2010 - 14:25 #1
come on folks.. someting.. anything.. im desperate! :)
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
01. februar 2011 - 08:59 #2
...