Avatar billede perfektus Nybegynder
16. november 2010 - 12:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Android -> Margin mellem table rows.

Hejsa medeksperter.

Jeg er løbet ind i et problem, som jeg simpelthen ikke kan løse, selv med flere søgninger!

Jeg har mit array som jeg looper igennem, her vil jeg så gerne smide en table row ind for hvert element i mit array, det er sårment heller ikke noget problem, men da det kommer til at ligge meget klemt, ville jeg prøve med noget margin til hvert element.

Jeg fandt da ud af at man skulle bruge nogle table params,
"import android.widget.TableRow.LayoutParams;"
og det har jeg så prøvet, men der sker ingen ting overhoved, i kan se min kode her, http://pastebin.com/ZbS6EMjH.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig :).

Mvh Martin.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. november 2010 - 13:54 #1
I din kode står følgende:

layout.addView(newrow, new TableLayout.LayoutParams());

Det gør ikke andet en at tage en ny TableLayout.LayoutParams

Dvs. det har intet med den margin du har sat til at være i dim. Så vidt jeg lige kan se.

Giver
layout.addView(newrow, TableLayout.LayoutParams);
dig en fejl?

Ellers kan du jo prøve at skrive:
layout.addView(newrow, dim);
Avatar billede perfektus Nybegynder
16. november 2010 - 14:15 #2
Det var faktisk også en mindre fejl.

TableLayout.LayoutParams giver en fejl ja, har prøvet at smide dim ind i stedet, men det er uden held :(.

http://pastebin.com/a9ex0Xb4
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. november 2010 - 15:39 #3
TableRow.LayoutParams dim = new TableRow.LayoutParams(TableRow.LayoutParams.WRAP_CONTENT, TableRow.LayoutParams.WRAP_CONTENT);

Skal da også indpakkes i parenteser for at kunne bruges til at specifire dim

TableRow.LayoutParams = (dim = new TableRow.LayoutParams(TableRow.LayoutParams.WRAP_CONTENT, TableRow.LayoutParams.WRAP_CONTENT));
Avatar billede perfektus Nybegynder
16. november 2010 - 16:21 #4
Jef fandt ud af at der ikke findes Margin på table row Views, løsningen for at smide Margin på elementerne indeni min TableRow :).

Men tak for din tid Heinz :)