Avatar billede elpede Nybegynder
16. november 2010 - 12:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

En PC - to skærme

Hej Eksperter!

Jeg har en bærbar i en dockingstation. Jeg vil gerne udvide skærmbilledet til to skærme.
Jeg kan bruge DVI udgangen på dockingstationen eller skal der noget software til? Har hørt noget om Extend desktop funktion på grafikkortet, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan det virker.
Anyone?
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. november 2010 - 12:39 #1
Styresystem?

Men tror at på alle win maskiner, kan du højreklikke på skrivebordet.
Avatar billede j3ppah Novice
16. november 2010 - 12:40 #2
hvilket OS har du ?...

Jeg sidder lige nu med samme setup, en via dvi og en via vga. (vha. docking station.)
Avatar billede elpede Nybegynder
16. november 2010 - 13:01 #3
XP
Avatar billede Nereos Nybegynder
16. november 2010 - 13:15 #4
Det kan du sagtens. Du skal bare have en skærm du kan koble til med DVI.

Når skærmen er tilsluttet højreklik på skrivebord.
Vælg Egenskaber i bunden.
Vælg Indstillinger øverst til venstre.
Klik på den ekstra skærm og vælg udvid (kan ikke helt huske hvordan det ser ud, er personlig gået videre til W7)

Men det er altså super let. :)
Spørg endelig igen hvis det ikke lykkedes...
Avatar billede Nereos Nybegynder
16. november 2010 - 13:16 #5
Vælg Indstillinger øverst til højre!
Avatar billede elpede Nybegynder
18. november 2010 - 08:28 #6
Hmm...det vil ikke rigtig som jeg vil.
Jeg har en skærm på VGA udgangen og en på DVI udgangen.
Nu får jeg slet ikke noget billede frem, kun på laptoppen når jeg åbner denne. Jeg kan vælge Udvid Skrivebord, men det giver bare sort skærm.
Kan det tænkes at min laptop ikke sender noget ud på DVI stikket, da dette kun sidder i dockingstationen?
Jeg får nemlig ikke noget billede på hvis jeg kun tilslutter en skærm via DVI.

Mvh,

Per
Avatar billede elpede Nybegynder
21. februar 2011 - 15:08 #7
svar