Avatar billede heyn Nybegynder
16. november 2010 - 10:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En liste der viser en sammensat tekst af flere felter i en tabel

Hej Eksperter

Jeg er ny i Access.

Kort fortalt - Jeg vil vise en tekst i er listeelement sammensat af flere felter fra poster i en tabel, og vil have den til at returnere id på posten fra tabellen når jeg vælger et elemant i listen.

Lad mig forklare.

Jeg har lavet en formular der dels viser flere elementer fra en tabel (fornavn, efternavn, cpr og noget mere). Jeg har også lavet et søgefelt i formularen som medfører at hver gang jeg indtaster et tegn så minimeres listen af elementer så kun de poster fra tabellen hvor indholdet af søgefeltet passer på enten fornavn, efternavn el. cpr vises.
F.eks. medfører det at hvis jeg indfører 'n' vises kun poster hvor n indgår i fornavn el. efternavn. Hvis jeg yderligere indtaster a så der står 'na' minimeres listen yderligere.

Nu ønsker jeg at forandre min formular således at der er et liste-element i højreside side hvor teksten er f.eks. '300365-2345 Christian Heyn', '053059-1234 Mie Eggert Pedersen' osv. Altså en tekst sammensat af af fornavn, efternavn og cpr fra de enkelte poster i tabellen. Den liste skal minimeres på samme vis som før når jeg søger. Når jeg vælger en person skal alle data om personen vises midt på siden så man kan redigere i dem.

Med andre ord.
Hvordan får man vist poster fra tabellen i listen som er en sammensat tekst af flere elementer fra posten i tabellen?
Og hvordan får man den til at returnere id på posten i tabellen istedet for den sammensatte tekst?

MVH Christian
Avatar billede neoman Novice
16. november 2010 - 14:40 #1
Med wizarden slået til, træk en ListBox ned på din formular og svar på spørgsmålene. Den kan vise flere felter fra datakilden på en linje.

Du skal bare requery den for hver ændring, for at opdatere dens data.

"Når jeg vælger en person skal alle data om personen vises midt på siden så man kan redigere i dem." Det er en anden opgave - du har vel en underformular til at redigere i detaljerne med? Eller en split form, hvis du har 2007?java script:%20void(0);
Avatar billede heyn Nybegynder
16. januar 2011 - 18:49 #2
Tak - Smid et svar
Avatar billede heyn Nybegynder
09. september 2011 - 16:12 #3
Nå - Ingen svar - Så må jeg jo lukke selv