Avatar billede encorez Nybegynder
14. november 2010 - 21:48 Der er 1 løsning

2 queryes til 1

Hej
Jeg laver lige nu 2 queryes.
For den ene for at finde det fulde antal rækker.
Dem går jeg igennem i en løkke, og hvor hver gang laver jeg en ny query for at afteste noget i databasen.
Jeg tænkte om det kan lade sig gøre at slå sammen.

Jeg har en database med oplysninger om IDer på servere.
Et eksempel
Server  ID      Fra udtræk den
Mickey  Encorez  Uge 44
Mickey  Nissen  Uge 44
Mickey  Jens    Uge 44
Mickey  Nissen  Uge 45
Mickey  Jens    Uge 45

Jeg skal genere en liste over hvor brugeren Encorez har et brugerID.
I dette tilfælde kan jeg jo godt finde brugeren Encorez på Mickey, MEN da Encorez ikke fandtes på serveren i uge 45, skal den ikke vises alligevel.

Jeg gør lige nu sådan
Det første udtræk finder bare alle rækker hvor brugerIDet er Encorez.
$ids_found = mysql_query("select * from IDs where User_ID LIKE '%$string_temp%'")

while($ids_found = mysql_fetch_array($minquery)){
Det Andet opslag
$test = mysql_query("select Process_Start_Date from IDs where Hostname='$ids_found[Hostname]' order by Process_Start_Date DESC limit 0,1");
$test - finder den seneste dato for at man har set på serveren hvilke IDer der faktisk ligger der; Process_Start_Date.

Hvis række fra $ids_found ikke er fra den samme kørselsdato fra $test, så er det IKKE den nyeste og derfor skal den ikke med.
}

Mit eget forsøg på at lave en samlet query ser sådan ud
select * from IDs where User_ID LIKE '%$string_temp%' where Process_Start_Date=(select Process_Start_Date from IDs where Hostname='xxxxx' order by Process_Start_Date DESC limit 0,1)

Mit problem ligger i xxxxx.

Håber nogen kan hjælpe med en samlet løsning
Avatar billede encorez Nybegynder
25. november 2010 - 21:39 #1
Den må jeg vist selv tage