Avatar billede mostcrazy Nybegynder
14. november 2010 - 18:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Object reference not set to an instance of an object.

Hej,

jeg er endnu ikke så hård ud i VB.NET, men har alligevel kastet mig ud i at bruge E-conomics API.

Det betyder at jeg har en masse udfordringer med tydning af diverse fejlmeddelser i Visual Studio.

Den seneste er følgende "Object reference not set to an instance of an object."

Den bliver udskrevet i en tekstboks hvor jeg forsøger at udskrive resultatet.

Koden er som følger:
**************************
Imports Economic.Api.Client
Imports Economic.Api.Data
Imports Economic.Api.Exceptions
Imports Economic.Api

Public Class frmLog
    Private Sub btnGetOrders_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnGetOrders.Click
        EcoConnect()
        Try
            'Connecting
            Dim ConnectMessage2 As String = EcoConnect()
            'Gets all accounts
            Dim Accounts As IAccount() = wsEco.Account.GetAll()
            If (Accounts.Length = 0) Then Throw New Exception("No accounts exists")
            Me.txtOutput.Text += "Number of Accounts: " + Accounts.Length.ToString & vbCrLf
            Dim accData As IAccountData() = wsEco.AccountData.GetDataArray(Accounts)
            If (accData.Length = 0) Then Throw New Exception("No accountdata exists")
            For Each ac As IAccountData In accData
                Me.txtOutput.Text = ac.Number + "  " + ac.Name + vbCrLf
            Next
        Catch ex As Exception
            Me.txtOutput.Text = ex.Message
        End Try
        EcoDisconnect()
    End Sub
End Class
**************************
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2010 - 21:34 #1
Hvilken linie?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
14. november 2010 - 22:25 #2
Det ved jeg desværre ikke, da fejlen bliver "udskrevet" i me.TxtOutput.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2010 - 01:13 #3
Så kommer vi næppe meget videre.

Et eller andet sted bruger du xxxx.yyyy hvor xxxx er Nothing.

Men vi ved ikke hvor.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. november 2010 - 08:38 #4
Jeg har uploadet projektet her www.marj.dk/temp_filer/eco.zip hvis det kan hjælpe.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
02. april 2011 - 20:45 #5
Lukker