Avatar billede neon-dragon Nybegynder
12. november 2010 - 23:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

INSERT og SELECT samlet

Hej Eksperter

Jeg har en MySQL database, som er sat op til at have 1 unik index(ID) og efterfølgende en række værdier.

Problemet er så, at jeg har en værdi ved index eg. 1, som jeg gerne vil opdatere lad og sige 2 af 5 værdier i.

Jeg har forsøgt at lave en kombination mellem INSERT OG SELECT for at få dette resultat - men uden positivt resultat.

Her er min qury string:

----------------------------------
"INSERT INTO table1 (OpenLast ,OpenCount)
VALUES (CURDATE(), '" . $OpenCount . "',
      SELECT id FROM table1 WHERE id='" . $id . "')"

----------------------------------
Avatar billede webweaver Praktikant
12. november 2010 - 23:45 #1
Først og fremmest, luk de tråde du har åbne fra fortiden, og kom af med de point du har ude.
Dét hjælper på at folk vil hjælpe en.

For det andet, hjælper det også en hel del, hvis man er flink nok til at tildele folk mere end sølle 0 point for deres tid og hjælp. Så det er helt klart en ommer.

Normalt vil jeg smide et eksempel på løsningen, men jeg synes du er lidt fej, ikke at vil ofre point (og du har jo nok af dem), så jeg vil nøjes med at notere, at det du prøver på ikke vil virke, og at du skal kigge nærmere på update istedet for insert og select.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. november 2010 - 23:45 #2
Du kan bruge UPDATE, helt generelt:

  UPDATE dnitabel SET felt1='noget',felt2='andet' WHERE id=7
Avatar billede webweaver Praktikant
12. november 2010 - 23:46 #3
Der var så en som var flink at hjælpe dig alligevel kan jeg se ;-)
Avatar billede neon-dragon Nybegynder
12. november 2010 - 23:55 #4
Tak for det hurtige svar #1 - folk er godt nok hurtige sådan en fredag.

<OFF TOPIC>
problemet er ikke, at jeg ikke vil lukke trådende. Men, at jeg gerne vil have det er dem der har hjulpet mig der skal have dem. Men må vel til selv og ligge nogle svar så .. Når det kan blive et problem.
</OFF TOPIC>
Avatar billede neon-dragon Nybegynder
12. november 2010 - 23:56 #5
Og så samler #1 ikke på point..
Avatar billede webweaver Praktikant
12. november 2010 - 23:59 #6
Ja, bare bed dem om at smide et svar, og hvis De ikke gør det, fordi De ikke samler på point eller af en eller anden årsag, så er det bare at smide et svar selv og lukke tråden :)

Der er mange herinde, som kigger på om folk har point ude, og det forstår man egentlig også godt. Gør jeg også. Så det er bare for din egen skyld.

God weekend :-)