Avatar billede hurra Novice
12. november 2010 - 07:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ruby, cookies og hjemmeside med kode

Hej experter, jeg har lavet et lille ruby script der høster alle kontakt oplysninger fra vores intranet, og synkronicere dem med mit mail program. Alt virker efter hensigten, men det skal jo ikke kunne holde mig fra at optimere processen.

En af de ting der virklig forstyrer mig (og som gør at mit script ikke kan porteres til windows) er, at jeg bruger wget til at hente de enkelte sider fra intrenettet.

  system "wget #{link} --load-cookies cookies2.txt -O tp"
  fh = File.open 'tp', 'r'

Der er to dele i mit spørgsmål.

1) Kan jeg åbne filen direkte over nettet, og så give min firefox cookies fil med som en parameter?

Hvis ikke man er logget ind på intranettet, er den eneste side man kan se en logon side.

2) Kan jeg få ruby til selv at logge ind på siden, so jeg heller ikke er afhængig af firefox? (kræver at ruby kan modtage og genbruge cookien)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. november 2010 - 02:40 #1
Svaret på #1 og #2 må være 2 x JA.

Men hvorfor kan du ikke bruge wget på Windows?
Avatar billede hurra Novice
15. november 2010 - 10:05 #2
Jeg har ellers lige været på kursus i spørgeteknik, jeg burde at kunne ha gennemskuet at jeg har formuleret mit problem som et lukket spørgsmål. Den rigtige formulering skulle naturligvis ha være noget med "hvordan" :)

Jeg er sådan set mest interesseret i #2, kan du give et exempel på det?

Der er vel ikke noget i vejen for at bruge en eller anden wget implementering på windows, man da det ikke er en standart kommando, er det bare endnu en afhængighed til projektet. Hvis jeg kan få flettet #2 ind i projektet, kan jeg være helt fri for afhængigheder, og så kan scriptet også bruges af sekretærer, sælgere og direktører ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 02:39 #3
Da jeg ikke har været på kursus i svare-teknik så er spørgs-teknik nok lige meget.

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 02:39 #4
Du må skulle bruge denne her:
  http://ruby-doc.org/stdlib/libdoc/net/http/rdoc/classes/Net/HTTP.html

Kunsten er kun at hente cookie fra login request og sende den med anden request.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 02:42 #5
Avatar billede hurra Novice
17. november 2010 - 14:41 #6
Det var smart, det ser jo faktisk let ud. Jeg har ikke haft tid til at prøve det endnu, men jeg skal nok vende tilbage med beretninger om hvordan det er gået.

Du har jo sådan set svaret på mine spørgsmål, så sender du ikke lige et svar så vi kan få afregnet?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2010 - 15:05 #7
svar