11. november 2010 - 11:43Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Eksportere mails fra Outlook til Access database
Har prøvet at oprette en access database hvori jeg eksportere alle mine mails. Jeg har dog et problem som jeg ikke kan finde en løsning på, og her er det mit håb at ekspertpanelet kan hjælpe mig. Det er ikke svært at eksportere mail til en access database, men er der en mulighed for, at man også kan eksportere eventuelle vedhæftede filer til denne database.
Mød en af Nordens fremmeste eksperter i adfærdsdesign – Morten Münster, der bl.a. har skrevet ” Jytte fra marketing er desværre gået for i dag” – på Computerworld Cloud & AI Festival.
Hej Supertekst. Allerførst tak for din respons. Jeg har ikke gjort mig nogle tanker i den retning. Situationen er at jeg har rigtig mange mails, der omhandler det samme emne da der på hver mail er mange respondenter. Jeg vil gerne kunne katgorisere disse mails, efter emne f.eks., men det giver ingen mening hvis jeg ikke kan se den vedhæftede dokumentation. De vedhæftede dokumeneter er ikke "gemt" andre steder end i selve mailen. Hvis der til de enkelte mails med en vedhæftet fil er et link til dokumentet, er det vældig fint for mig.
Jeg bruger både office 2007 og 2003, men oftest office 2007.
Jeg vil glæde mig til at se resultatet og tak for velkomsten. Jeg har nu nydt godt af Eksperten i flere år, men det er første gang jeg har postet et spørgsmål.
Har anvendt et regneark som base for koden - så håber jeg du kan transformere denne til databasen:
Rem Reference til Microsoft Outlook 12.0 Object Library er sat Rem VBA-koden placeres under Ark1 Rem ========================================================== Const filMappe = "C:\Documents and Settings\pb.KHNBPB\Skrivebord\VedHftFiler\FilMappe\" 'justeres Private Sub traverserIndbakke() Dim mailApp, Namespace, indbakke, m, vf Dim f As Long, ræk As Long, kol As Long
Set mailApp = CreateObject("Outlook.Application") Set Namespace = mailApp.GetNamespace("MAPI") Set indbakke = Namespace.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
Application.ScreenUpdating = False
Rem sæt første række / kolonne til sti Rem Kol 1: Mail subject Rem kol 2: HyperLink til evt.vedhft. fil Rem kol 3:-"- til næste fil (samme mail) o.s.v.
ræk = 2 kol = 2
Rem Hvis derer mails i indbakken If indbakke.Items.Count > 0 Then Rem Traverser gennem mails iindbakken For m = 1 To indbakke.Items.Count With indbakke.Items(m)
Rem Indsæt emne i kolonneA Cells(ræk, 1) = .Subject
Rem er der vedhæftet fil(er)? If .Attachments.Count > 0 Then Rem Gem de enkelte fileri særlig mappe For f = 1 To .Attachments.Count vf = .Attachments(f).Filename Rem gem fil i filmappen .Attachments(f).SaveAsFile filMappe & vf
Rem Marker aktuelle række / næste kolonne Cells(ræk, kol).Select
Rem opret hyperlink ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:= _ filMappe & vf
kol = kol + 1 Next f End If kol = 2 ræk = ræk + 1 End With Next m
Columns.AutoFit End If
Application.ScreenUpdating = True Cells(2, 1).Select End Sub
Total VBA novice. Du skriver det skal lægges under ark1. Kan du forklare lidt nærmere, eller endnu bedre, sende mig et eksempel. Jeg har skrevet en access database, men hvis proceduren generere et excel ark er det lige godt for mig. Bare jeg får et tabelligendende objekt, hvor jeg kan manipolere data. Du kan nå mig via smul@mil.dk
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.