Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 01:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan IP-adressen vises på hjemmesiden ?

Hej!

Jeg har nedenstående script på min hjemmeside, som sammen med kundens egne indtastede oplysninger også sender oplysning hvilken IP-adresse der sendes fra:

<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="env_report" VALUE="REMOTE_ADDR">

Jeg kunne godt tænke mig at denne IP-adresse også vises på hjemmesiden f.eks. med teksten: Din IP-adresse er: xxx.xxx.xxx.xxx

Er der en eller anden som kan "smede" et script sammen. På forhånd. Tak!

hilsen
Peter
Avatar billede csvendsen Nybegynder
10. november 2010 - 03:31 #1
Jeg mener ikke du kan hente IP direkte fra Javascript.

Prøv med:
<div id="uip" style="display:none;visibility:hidden">
<%= Request.UserHostAddress %></div>

og fra java script:
var ip = getElementById("uip").value;
alert('Din IP-adresse er: ' + ip);

---------------------------------------------

Benytter du VB.Net kan IP hentes med:
HttpContext.Current.Request.UserHostAddress

---------------------------------------------
Via JavaScript og Java.Net:
function getClientIP()
{
var ip = '';
if ((navigator.appVersion.indexOf("4.") !== -1) && (navigator.appName.indexOf("Netscape") !== -1))
  {
  ip = "" + java.net.InetAddress.getLocalHost().getHostAddress();
  return ip;
  }
else
  {
  if(navigator.javaEnabled() && (navigator.appName != "Microsoft Internet Explorer"))
    {
    vartool = java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit();
    var addr = java.net.InetAddress.getLocalHost();
    var host = addr.getHostName();
    ip=addr.getHostAddress();
    return ip;
    }
  else
    {
    return ip;
    }
  return ip;
}
Avatar billede coderdk Praktikant
10. november 2010 - 03:31 #2
Det kan du ikke i ren javascript. Du kan gøre det server-side i f.eks. PHP eller ASP.NET.
Den fil du har taget den <INPUT> fra, hedder den noget med .shtml? Hvis den gør kan du muligvis gøre sådan:

<script type="text/javascript">
var ip = '<!--#echo var="REMOTE_ADDR"-->';
document.write('<div>Dit IP-nummer er:'+ip+'</div>');
</script>
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 08:53 #3
hvordan ser siden ud nu?

synes at kunne huske at der er en masse felter - måske det ville passe bedre ind hvis det kom i et textfelt, som der ikke kunne rettes i?
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 09:08 #4
Hej igen!

Jeg glemte at nævne at det er et FormMail-script som oplyser mig om kundens IP-adresse, når jeg modtager formular-data i en e-mail.

Scriptet er: <form action="http://www.xxxxxxxx.dk/cgi-bin/FormMail.pl" method="post" onsubmit="return validate(this);">
<input type="hidden" name="recipient" value="xxxxx@xxxxx.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Forespørgelse">
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="env_report" VALUE="REMOTE_ADDR">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.xxxxxxxx.dk/svar.htm">

Som tidligere nævnt kunne jeg godt tænke mig at denne IP-adresse også vises på hjemmesiden, f.eks. med teksten: Din IP-adresse er: xxx.xxx.xxx.xxx

hilsen
Peter
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 09:13 #5
den kode der viser ingen ip-adresse - du må have noget mere kode...
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 09:18 #6
Hej Splazz!

Jeg havde nok ikke tænkt mig at det skulle være et egentligt felt, men bare en tekst som kunne vises ved siden af /ovenfor "send"-knappen i formularen. Det skulle gerne have den virkning at personer der laver spam bliver opmærkning at vi allerede kender IP-adressen.

hilsen
Peter
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 09:21 #7
Hej Splazz!

Jeg modtager kundens IP-adresse i min formular e-mail (via FormMail) udelukkende med denne linie: <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="env_report" VALUE="REMOTE_ADDR">

hilsen
Peter
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 09:22 #8
har du et link til siden?
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 09:26 #9
Hej igen!

Det er ikke en "betingelse" (eller rettere nogen god idé overhovedet) at flette mit nye ønske (denne tråd) sammen med det FormMail-script jeg allerede har.

Det vil være fint hvis IP-adressen vises på hjemmesiden via et eget script.

hilsen
Peter
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 09:28 #10
Den kommer her: www.morgenmusikken.dk/o.htm
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 09:45 #11
ja så må det være det formmail-script der bruger indholdet af dit hidden field til at medsende ip'en (som du sagde :))

har du mulighed for noget php eller asp på din server?
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 10:38 #12
Webhotellet skriver at de kan køre php
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 11:07 #13
super!

så skal du omdøbe din fil til at ende på php i stedet for html.

og så kan du få ip-adressen sådan her:

Din ip-adresse er: <?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?>

og det smider du bare ind, hvor du skal have udskrevet adressen :)
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 11:32 #14
Hej Splazz!

Mener du at jeg kan ændre endelsen på hjemmeside-siden til www.xxxxx.dk/o.php ?
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 11:36 #15
Hej Splazz!

Nu fungerer det !!!

Mange tak !!!

Point klar til afsendelse

hilsen
Peter
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 11:45 #16
Jeg kan komme "direkte" ind på hjemmeside-siden som nu hedder "dk/o.php" men bår jeg omdøber et link til "dk/o.php" fra en anden side finder den alligevel "dk/o.htm"
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 11:47 #17
-> #16 - det forstår jeg ikke lige - går den ind på .htm, selvom linket hedder .php?
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 11:53 #18
Jeg har omdøbt et link fra forsiden og oploadet den igen. Efter den er oploadet hedder linket alligevel stadig "dk/o.htm"
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 12:02 #19
jeg er stadig ikke helt med :s

kan du ikke sende linket til siden hvor det driller?
Avatar billede Gimhle Novice
10. november 2010 - 12:46 #20
Jeg har klaret problemet. Jeg prøvede noget "forskelligt" - men nu virker linket alligevel :-)

hilsen
Peter
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 12:53 #21
det er super, tak for points :)