Avatar billede Newbee1 Novice
09. november 2010 - 16:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access vintertid

Hej

Jeg har et rapportsystem som automatisk åbner en report på dagsdato, hvis db bliber åbnet igen samme dag, vil den åbne samme rapport, for redigering ( Mugs har hjulpet med dette)

Men efter vi er gået over til vintertid, virker koden ikke mere.

Hvis jeg bruger DB på en computer med Amerikansk dato, tid, og keyboard, virker den igen.

Er der nogen der ved, hvad der sker ?

MVH

Tony
Avatar billede terry Ekspert
09. november 2010 - 18:11 #1
I think we need more information.

Is the report based on a query which is filtered on the date field?
Avatar billede Newbee1 Novice
10. november 2010 - 08:06 #2
Hi Terry

It is a code, activated on openning report.

It ws working perfekt, when we had dalight savings time, and still work on a computer with US keyboard, time, date ??

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
Dim VARa As Date
VARa = DMax("[Date_Log]", "Daily Report")
If DCount("*", "Daily Report", "[date_log]= #" & Date & "#") = 0 Then
DoCmd.GoToRecord acForm, "daily report", acNewRec
DoCmd.GoToControl "planner"
Else:
Me.Date_log.SetFocus
DoCmd.FindRecord VARa, acEntire, False, , True, acCurrent, True
DoCmd.GoToControl "planner"
End If

End Sub

Regards

Tony
Avatar billede Newbee1 Novice
10. november 2010 - 08:41 #3
Hi Terry

I have just changed display of time, from 24 hrs to AM PM, then
the code is working again.

Regards

Tony
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2010 - 18:22 #4
great
Place an anwer yourself to get the points back :o)
Avatar billede Newbee1 Novice
10. november 2010 - 19:37 #5
Hi Terry

I cannot use this solution, we have maybe 100 computers, and
the workers dont want to use AM/PM, just because some of us want to run a DB.

Is there a way to make VBA read the date, in same way, as in the AM/PM version.

Why do I have problems when changing from summertime to wintertime ?

Maybe change the date to the number, access use to save dates in ?

Regards

Tony
Avatar billede terry Ekspert
10. november 2010 - 19:59 #6
"Why do I have problems when changing from summertime to wintertime "

I cant say without more knowledge of your database. There should be no problems just because you change from summer to winter, we are only talking about 1 hour difference no any changes to date formats etc.

Is it possible to see the dB?
If then I will need to know how to generat the problem
ekspertenATsanthell.dk

AT= @
Avatar billede terry Ekspert
13. november 2010 - 16:53 #7
DCount("*", "Daily Report", "[date_log]= #" & Format(Date(), "YYYY-MM-DD") & "#")