Avatar billede aero Nybegynder
09. november 2010 - 09:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Config fil til nem opsætning.

Hej

Kan man lave en fil til .Net C# hvor man kan indtaste data, så det er nemmere at ændre indholdet af en side.

Jeg har f.eks. denne lille kode..

PController.cs
..
.
public int PageSize = 3; // Antal pr. side.
        private IProductsRepository productsRepository;
        public ProductsController (IProductsRepository productsRepository)

        {
.
..

Kunne jeg inkluderer en side hvor jeg i denne side kunne skrive et navn og at dette navn er = værdien 3 og så i PageSize = 3; ændre dette til noget ala  PageSize = navn; så den henter værdien fra den inkluderet side hvor navn macher navn !?
Avatar billede bkp Nybegynder
09. november 2010 - 11:30 #1
Er ikke helt med på hvad du mener, er det en webform?

Du kan jo lave en form hvor du kan lave indtastningsfelter, disse kan så læses via Request["indputid"], men jeg er ikke helt sikker på at det er det du mener, kan du ikke uddybe det lidt mere?
Avatar billede aero Nybegynder
09. november 2010 - 11:56 #2
nej ikke en form evt ligesom en CSS fil den indholder de data siden skal bruge for at lave farver, fonttyper mm.
det jeg bare skal bruge er så en side den kan indholde alle andre vigtige ting som mit eks. så jeg et sted kan ændre på nogle ting og så bliver der vist det.

ligesom her på siden der er seneste guides top 5 hvis jeg nu ville ændre det til top 10 så skal jeg langt ind i koden fr at ændre det, til dette søger jeg en løsning, altså en side hvor jeg kunne angive værdien 10 ud for et navn og så vil siden selv finde ud af at nu skal det være top 10 og ikke top 5 mere.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. november 2010 - 12:25 #3
Ja det kan du gøre med en Settings file:; http://dotnetperls.com/settings-visual-studio
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2010 - 02:29 #4
Eller bare put den i web.config:

    <appSettings>
        <add key="PageSize" value="3"/>
    </appSettings>
Avatar billede aero Nybegynder
10. november 2010 - 21:31 #5
Arne skal
public int PageSize = 3

så bare være
public int PageSize  og så henter den selv tallet !?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2010 - 21:50 #6
Nej.

int pagesize = int.Parse(ConfigurationManager.AppSettings["PageSize"]);
Avatar billede aero Nybegynder
10. november 2010 - 22:02 #7
Ok tror nok det er den tætteste løsning vi kommer på det jeg søger.

Tak til alle for respons, Arne vil du smide et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2010 - 22:13 #8
svar