Avatar billede reds2001 Nybegynder
26. juli 2001 - 10:17 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP MIG..HASTER

jeg bruger vb 6.0 og access 97 hvorfor får jeg ikke søgeresultatet i textboxen??
Dim db As Database
    Dim rs As Recordset
    Dim strSql As String
    Dim str As String

    strSql = \"SELECT svar FROM spørgsmål WHERE svar=\'Fck\'\"
    Set db = OpenDatabase(\"C:\\Programmer\\Microsoft Visual Studio\\VB98\\QuizDb.mdb\")
    Set rs = db.OpenRecordset(strSql)

    Text5.Text = rs.Fields().Value

Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2001 - 10:18 #1
Text5.Text = rs!svar

Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2001 - 10:19 #2
but as far as I can see it sonly going to give you \"Fck\" in Text5!
Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2001 - 10:20 #3
reds2001> didnt you get an example database from ninky?
Avatar billede lrp Nybegynder
26. juli 2001 - 10:41 #4
Ja, du henter resultatet med rs!svar. Men er du sikker på, at forespørgslen er rigtig - søgeresultatet giver jo præcis det samme som angivet i søgestengen - altså får du kun bekræftet om der findes mindst én record hvor Svar=\'Fck\'.
Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2001 - 10:49 #5
Irp> if you look at my comment I say this too!

reds2001> If this is a HASTER! then why dont you respond!

Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2001 - 10:50 #6
If you like then I can send you a dB which you can maybe get some help from, but first respond to this!
Avatar billede reds2001 Nybegynder
26. juli 2001 - 10:53 #7
terry>no i didn\'t get anything!!
Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2001 - 10:55 #8
Ok we can make a deal! You answer this question and then I WILL send you a program you can look at!
Avatar billede lrp Nybegynder
26. juli 2001 - 11:10 #9
Hvis du ikke allerede har gjort det i din kode, bør du tilføje

rs.close
db.close

når du er færdig med at bruge hhv. recordset og database.

Har du prøvet fx at skrive

str = rs!svar

sætte et breakpoint ud for linjen og se om variablen ændres når du udfører koden (i så fald er det måske din textbox, der er noget galt med).
Avatar billede nordhni Nybegynder
26. juli 2001 - 12:36 #10
Text5.Text = rs.fields!svar
dummy=doevents()

Opdatering af skærmfelter i Windows, er et event, som behandles af eventkøen når tid gives.
Doevents() forcer opdateringen igennem.
Avatar billede reds2001 Nybegynder
26. juli 2001 - 18:09 #11
1000 tak for hjælpen jeg har det fået til at fungerere, men nu er jeg i tvivl om noget andet..... hvordan skal syntaksen se ud hvis jeg skal bruge en variabel i en sql-statement;
dim intNum as integer
select * from adressebog where postnr =\'intNum\'
Avatar billede kedde65 Praktikant
26. juli 2001 - 18:27 #12
Det kommer and på hvad det er for en variabel. hvis det er en text variabel, skal det se således ud:

\"select * from adressebog where postnr =\'\" & intNum & \"\'\"

eller hvis det er en integer(eller bare et tal)
så er det

\"select * from adressebog where postnr =\" & intNum

hvis det ikke giver noget resultat burde du skifte = ud med sql kommandoen LIKE

Kedde
Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2001 - 20:30 #13
reds2001> I think you should keep to  the original question before asking anoth, this is th esecond time you have asked another without accepting one of the answers!

http://www.eksperten.dk/spm/92195
Avatar billede kedde65 Praktikant
26. juli 2001 - 20:34 #14
Ja hvor er det dog forfærdeligt :-)))
Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2001 - 20:35 #15
Not sure I get your point there kedde65!
Avatar billede kedde65 Praktikant
26. juli 2001 - 20:38 #16
I dont think that it is that awfull that he asked two question.
Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2001 - 20:43 #17
I dont think it s tyhat awful either, buty people do use quit ea bit of ther own time trying to help others, notice that this was a \"HASTER\". So if reds2001 is taking all day to find a solution he may just as well NOT ask the question. This will save others waisting their time, get the point?
He also stand a better chance of people taking his questions seriously!
Avatar billede terry Ekspert
03. august 2001 - 09:17 #18
reds2001>Can you give me a reason for not accepting my answer?
The answer I gave was to your ORIGINAL question, the answer you accepted from kedde65 was from another question!
Avatar billede lrp Nybegynder
03. august 2001 - 09:24 #19
Jeg er enig med Terry. Reds2001 skriver jo selv:
\"1000 tak for hjælpen jeg har det fået til at fungerere...\"
Hvorfor bliver svarene så afvist?
Avatar billede reds2001 Nybegynder
04. august 2001 - 23:58 #20
Hey prøv og hør drenge, jeg er ny på det her site og aner ikke hvordan det fungere, så hvorfor fanden render Terry Butcher rundt og er så smålig?? Hvis man ikke er interesseret i at hjælpe andre så kan man jo bare skride ad h..... til!!!
Avatar billede terry Ekspert
05. august 2001 - 10:44 #21
reds2001> I think your missing the point here, I am trying to help others, and the reward for doing so is the points. Take a look at the rules
http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml

No I dont play football!