Avatar billede 44nato44 Nybegynder
08. november 2010 - 16:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

union query til SQL DB

Hej

I er igang med at ændre min asp classic kode så den kan arbejde med SQL server

I bruger nedenstående kode til at lave min union forspørgelse, men den virker ikke med SQL serveren.

Er der nogen der har en ide hvorfor det ikke virker _

SELECT ProjectID as ProjectName FROM tblTaskToolProRght WHERE [UserID] = 'nato' AND [SuperUser] = 1 UNION SELECT ProjectName FROM tblProjects WHERE SponsorID = 3;

Takker så meget
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 16:24 #1
du mangler lidt informationer om hvordan dine to tabeller er opbygget.

Men prøv eventuelt at bruge UNION ALL, da det lyder som om det er den funktionalitet du leder efter.

og ellers kan det være det du egentlig leder efter er INNER JOIN eller LEFT OUTER JOIN
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
08. november 2010 - 16:34 #2
Jeg prøvede også UNION ALL og det virkede heller ikke.

Jeg tror ikke jeg kan bruge joinene, da jeg vil bruge dataerne from begge tabeller og ikke sammenligne de to værdier.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 16:46 #3
hvilken fejl melder den hvis du kører den i SQL Manager (eventuelt SQL manager express).

Eller kan du se fejlen et andet sted?
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
08. november 2010 - 16:59 #4
Takker så meget Union All var svaret.. jeg var bare lidt klodset

hvis du bare lige skriver et svar så er det fint

Takker igen
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 17:04 #5
velbekommen