Avatar billede juks Novice
08. november 2010 - 14:33 Der er 6 kommentarer

check box udfra tabel

Hej ,
JEg har en række brugere der knyttet til nogle roller (user_type) via en tabel (user_role) der indeholder
##user_role ##
ID - FK_user_id - FK_user_type_id

## user_type##
id - name

Da jeg har 26 roller i user_type vill jeg gerne lave det sådan at jeg laver en automatisk liste med checkboxe der så tjekker i user_role og useren har den given rolle og så laver den cheked o så fald.

hvordan gør man lige det .
jeg har selve delete/insert funktionen .
Men det med at gennere de der tjek bokse så jeg ikk sidder og "hardkoder" dem
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
08. november 2010 - 14:35 #1
du skal vel have fat i en SELECT * FROM user_role

og så for hvert element, lave en checkbox.

Hvilket sprog skriver du i?
Avatar billede juks Novice
09. november 2010 - 11:26 #2
C# ,
Ja det var jo lige netop det jeg skulle gerne have ? (et element for hver)

men den skal så også kunne registere at hvis man ændre elementet til cheked så skal den køre ur.roleinsert(ElementNummer,UserID) og ur.roleDelete(elementnummer,userid)

MEn hvordan får jeg lavet elementerne(chkboxene) så den også kan holde styr på det id
Avatar billede bkp Nybegynder
09. november 2010 - 11:38 #3
Er det web eller en windows form vi taler om?
Avatar billede juks Novice
09. november 2010 - 11:45 #4
det er asp.net (C#) framewrk 3.5
Avatar billede bkp Nybegynder
09. november 2010 - 11:57 #5
Avatar billede juks Novice
23. februar 2011 - 08:20 #6
tumle stadig med det