Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2000 - 22:28 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

SMS

Hvordan laver man et sms script, hvor man kan indstaste hvor mange gange den skal sende en sms besked, og den så gør det automatisk ?
Altså kort sagt en flooder, til vennerne =)
Er det muligt ?
Avatar billede skjoldby Nybegynder
04. januar 2000 - 22:49 #1
Jeg ved faktisk ikke hvordan man laver et sådan script, så derfor ved jeg ikke om det er muligt i Javascript. - jeg tvivler, men jeg har set mange lavet i php og asp. Kig forbi http://www.activeserverpages.dk eller http://www.netcoders.dk der er eksempler.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
04. januar 2000 - 23:00 #2
OK. Jeg vidste godt den ikke holdt. hehe
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2000 - 23:05 #3
=))
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2000 - 23:54 #4
jeg kan lave et til dig for 150 kr
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2000 - 00:08 #5
hmm, jag troede det her var et sted hvor man hjalp dummies som mig. du må få 400 point. Du ville gøre mig en stor tjeneste så =)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2000 - 00:10 #6
cyberesben: Kan du lave det i java ?
Avatar billede cldu Nybegynder
05. januar 2000 - 01:19 #7
*hehe* hvbad med UNA-bomberen? *djævelsk grin*

Eller to hotmail-konti med autosvar+forward? :-))))))
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2000 - 01:38 #8
hehe
Avatar billede mora Nybegynder
05. januar 2000 - 10:00 #9
Det kan man da sakkens?
Jeg uploader et eks. senere.
Avatar billede mora Nybegynder
05. januar 2000 - 15:38 #10
Her er en version, den åbner et nyt vindue for hver besked der skal sendes - for at beskederne kan nå at blive send, du kan også lavet det med frames(se eks.), men så skal du lige tilføje en timeout, således at der er tid til at afsende beskederne.

FILNAVN: sms.htm
<head>
<script>
function send(gange) {
x=1
while (x<=gange) {
x=x+1
document.forms[0].submit()
}}
</script></head><body>
<form action="http://www.jdsoft.dk/sms-bruger-system.asp"
method="get" target="resultat">
    <table border="0">
        <tr>
            <td><font size="2">FRA:(tomt=anonym)</font></td>
            <td><input type="text" size="72" name="fra"></td>
        </tr>

        <tr>
            <td><font size="2">Mobilnr:</font></td>
            <td><input type="text" size="72" maxlength="8"
            name="modtager"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td><font size="2">Besked:</font></td>
            <td><input type="text" size="72" name="besked"></td>
        </tr>
<tr><td>Antal gange</td><td><input type="text" name="antal">

        <tr>
            <td>&nbsp;</td>
            <td><input type="button" value="Send" onclick="send(antal.value)"></td>
        </tr>
    </table>
</form>
</body>

FRAMES eks.:
<frameset 80,*>
<frame src="sms.htm">
<frame></frameset>
Avatar billede mora Nybegynder
05. januar 2000 - 15:45 #11
Hmm, fandt lige n opdateret udgave.
Jeg har ikke testet denne, men den bør virke også.
frames samme måde.

<html>
<head>
<script>
function send(gange) {
x=1
while (x<=gange) {
x=x+1
document.forms[0].submit()
}}
function antaltegntilbage() {
document.SMS.num.value = 160 - document.SMS.fra.value.length -
document.SMS.besked.value.length; } </script><form
action='http://www.jdsoft.dk/sms-bruger-system.asp' method='get' target="resultat"><center><table
border='0'><tr><td width='60'><font color='0' size='2'
face='Arial'>Mobilnr:</font></td><td><font color='0' size='1'
face='Arial'><input type='text' size='8' maxlength='8' name='modtager'> <font
color='0' size='2' face='Arial'>Tegn: <input type='text' name='num' value='160'
size='3'></font></td></tr><tr><td><font color='0' size='2'
face='Arial'>Fra:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input
type='text' size='28' name='fra' onkeypress='antaltegntilbage()'
onchange='antaltegntilbage()'
onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td><font color='0' size='2'
face='Arial'>Besked:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input
type='text' size='28' name='besked' onkeypress='antaltegntilbage()'
onchange='antaltegntilbage()'
onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td></td><td><font color='0'
size='1' face='Arial'>
<tr><td>Antal beskeder</td><td><input type="text" name="gange"></td></tr>

<input type='button' value='Send
SMS' onclick="send(gange.value)"></td></tr></table></form>
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2000 - 19:14 #12
og hvordan laver du lige den ?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2000 - 19:56 #13
altså den der timeout ?
Avatar billede mora Nybegynder
06. januar 2000 - 08:07 #14
;-)
Jeg ville mene noget i retning af.
timeout("document.forms[0].submit()",5000)
Men den udføres hvis ikke hver gang, men kun i starten :-(

Hvis vi laver en do .. while lykke istedet, kan vi udforme den således.

s=1
do {document.forms[0].submit()
for(x,1,1000){s++}}
while(x<=antal)

men det ser vist ikke så godt ud, og jeg ved ikke om det virker.
Avatar billede mora Nybegynder
06. januar 2000 - 12:02 #15
Har lavet et timeout, nu åbnes der ét vindue, hvor alle beskederne sendes fra, det tager bare lidt tid for hver besked?

http://www.friservice.dk/diverse/sms.htm
Avatar billede mora Nybegynder
06. januar 2000 - 12:04 #16
Hmm, virker ikke helt, den venter ikke nok, tjekker lige min referance book, når jeg kommer hjem og poster den færdige version på samme URL i morgen.

Skriver her på eksperten, når den er klar.

~MORA~
Avatar billede mora Nybegynder
07. januar 2000 - 10:06 #17
Hmm, det virkede ikke.

Jeg brugte dette(men det virker ikke, der opstår en fejl?)

setTimeOut("document.forms[0].submit()",2500)
clearTimeOut
Avatar billede cartman Nybegynder
11. januar 2000 - 06:13 #18
når man misbruger SMS script fra URL, altså flooder, så plejer mobillix, og andre mulige at fjerne servicen fra ens side, altså gøre det umuligt for ens ip nummer at komme i kontakt med deres server jeg har selv prøvet dette og derfor ikke sende SMSér fra min side mere....
Avatar billede mora Nybegynder
11. januar 2000 - 07:58 #19
Tja, dette script kan jo lægges på sin egen harddisk, og så sender man bare via variabel IP?

-En anden ting, bør jeg ikke få points? - spørgsmålet ER løst, der er problemer med at den åbner i et andet vindue, men løst?
Avatar billede mora Nybegynder
11. januar 2000 - 12:07 #20
<head>
<script>
var x = 1;
function send(gange) {
  document.forms[0].submit();
  if (x < gange) {
    x++;
    setTimeout("send("+gange+")",10000);
  }
function antaltegntilbage() {
document.SMS.num.value = 160 - document.SMS.fra.value.length -
document.SMS.besked.value.length; } </script><form
action='http://www.jdsoft.dk/sms-bruger-system.asp' method='get' target="resultat"><center><table
border='0'><tr><td width='60'><font color='0' size='2'
face='Arial'>Mobilnr:</font></td><td><font color='0' size='1'
face='Arial'><input type='text' size='8' maxlength='8' name='modtager'> <font
color='0' size='2' face='Arial'>Tegn: <input type='text' name='num' value='160'
size='3'></font></td></tr><tr><td><font color='0' size='2'
face='Arial'>Fra:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input
type='text' size='28' name='fra' onkeypress='antaltegntilbage()'
onchange='antaltegntilbage()'
onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td><font color='0' size='2'
face='Arial'>Besked:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input
type='text' size='28' name='besked' onkeypress='antaltegntilbage()'
onchange='antaltegntilbage()'
onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td></td><td><font color='0'
size='1' face='Arial'>
<tr><td>Antal beskeder</td><td><input type="text" name="gange"></td></tr>

<input type='button' value='Send
SMS' onclick="send(gange.value)"></td></tr></table></form>

-så skal du godt nok reloade hver gang man har sendt, eller kalde functionen fra en anden function.
Avatar billede mora Nybegynder
11. januar 2000 - 13:42 #21
Hermed mit sidste svar, denne løsning sætte en værdi for x, hvergang der trykkes - sms formen er blevet fjernet fra min side på baggrund af den advarsel der kom(ang. IP).

Den første SMS sendes med det samme, de næste sendes med 10 sek. mellem rum, KUN hvis beskeden "Beskeden blev afsendt korrekt" kommer er den sendt - afsendelsen kan IKKE stoppes.

~~MORA~~

---sms.htm---
<head>
<script>
var x = 1;
function sendsms() {
x=1;
send(eval(gange.text));
}
function send(gange) {
  document.forms[0].submit();
  if (x < gange) {
    x++;
    setTimeout("send("+gange+")",10000);
  }
function antaltegntilbage() {
document.SMS.num.value = 160 - document.SMS.fra.value.length -
document.SMS.besked.value.length; } </script><form
action='http://www.jdsoft.dk/sms-bruger-system.asp' method='get' target="resultat"><center><table
border='0'><tr><td width='60'><font color='0' size='2'
face='Arial'>Mobilnr:</font></td><td><font color='0' size='1'
face='Arial'><input type='text' size='8' maxlength='8' name='modtager'> <font
color='0' size='2' face='Arial'>Tegn: <input type='text' name='num' value='160'
size='3'></font></td></tr><tr><td><font color='0' size='2'
face='Arial'>Fra:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input
type='text' size='28' name='fra' onkeypress='antaltegntilbage()'
onchange='antaltegntilbage()'
onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td><font color='0' size='2'
face='Arial'>Besked:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input
type='text' size='28' name='besked' onkeypress='antaltegntilbage()'
onchange='antaltegntilbage()'
onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td></td><td><font color='0'
size='1' face='Arial'>
<tr><td>Antal beskeder</td><td><input type="text" name="gange"></td></tr>

<input type='button' value='Send
SMS' onclick="sendsms()"></td></tr></table></form>
Avatar billede mora Nybegynder
11. januar 2000 - 13:49 #22
Afsendelsen kan evt. stoppes ved lukning af vinduet(main).

Bytheway - når du accepterer så tjek lige denne kommentar. [Kommentar fra zyga
05-01-00 00:08:20]
Avatar billede mora Nybegynder
19. januar 2000 - 07:43 #23
Her er en reettet udgave af den overstående, jeg kan lave den med alle de firmaer du vil have i tilfælde af den skulle blive "banned" fra en af dem?

*-MEN MINE POINTS FØRST TAK!

---sms.htm---
<head>
<script>
var x = 1;
function sendsms() {
x=1;
send(eval(gange.text));
}
function send(gange) {
  document.forms[0].submit();
  if (x < gange) {
    x++;
    setTimeout("send(eval(document.forms[0].gange.value))",10000);
  }
function antaltegntilbage() {
document.forms[0].num.value = 160 - document.forms[0].fra.value.length -
document.forms[0].besked.value.length; } </script><form
action='http://www.jdsoft.dk/sms-bruger-system.asp' method='get' target="resultat"><center><table
border='0'><tr><td width='60'><font color='0' size='2'
face='Arial'>Mobilnr:</font></td><td><font color='0' size='1'
face='Arial'><input type='text' size='8' maxlength='8' name='modtager'> <font
color='0' size='2' face='Arial'>Tegn: <input type='text' name='num' value='160'
size='3'></font></td></tr><tr><td><font color='0' size='2'
face='Arial'>Fra:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input
type='text' size='28' name='fra' onkeypress='antaltegntilbage()'
onchange='antaltegntilbage()'
onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td><font color='0' size='2'
face='Arial'>Besked:</font></td><td><font color='0' size='1' face='Arial'><input
type='text' size='28' name='besked' onkeypress='antaltegntilbage()'
onchange='antaltegntilbage()'
onkeyup='antaltegntilbage()'></font></td></tr><tr><td></td><td><font color='0'
size='1' face='Arial'>
<tr><td>Antal beskeder</td><td><input type="text" name="gange"></td></tr>

<input type='button' value='Send
SMS' onclick="sendsms()"></td></tr></table></form>
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2000 - 22:14 #24
Det virker jo ikke ?der er en script fejl
Avatar billede mora Nybegynder
20. januar 2000 - 07:56 #25
Hvilken af dem, jeg har efterhånden en del forskellige læggende, men scriptet der åbner et nyt vindue for hver gang virker, og den med frames skulle også virke - hvilken script fejl?.