Avatar billede folmerdude Nybegynder
08. november 2010 - 06:44 Der er 1 løsning

Left join

Hejsa.. Jeg har lidt et problem med et LEFT JOIN..

Jeg vil parre informationerne fra user med dem fra posts..

Men det der sker når jeg henter dem ind er at post.id bliver erstattet af user.id hvilket jeg ikke vil have.. Hvordan får jeg den til at skrive posts.id ud og ikke user.id.. Her er min SELECT:

SELECT * FROM posts JOIN user ON posts.author=user.id ORDER BY date DESC'
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
08. november 2010 - 08:33 #1
Du kan gøre således .. så er du sikker på hvilket id du har fat i ..

SELECT *, post.id as postid, user.id as userid FROM posts JOIN user ON posts.author = user.id ORDER BY date DESC