Avatar billede japping Nybegynder
07. november 2010 - 18:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af Windows filer på FTP disk

Familien har 5 PC'ere der har forbindelse til et trådløst netværek. På netværkets router kommer der snart en FTP disk som jeg ønsker at gemme alle vores filer på.

Det optimale er, hvis følgende er muligt. Hver bruger har en folder med underfoldere hvor alle filer (dokumenter, musik o.l.) gemmes på PC'en. Folderen synkroniseres med ftp-disken på routeren, således at alle brugerens filer også er gemt på ftp-disken.
Synkroniseringen skal foretages automatisk når brugeren er på nettet og det optimale er selvfølvelig, hvis det kun er ændringer der synkroniseres.

Findes der et gratis program som kan gøre ovenstående og samtidigt tager højde for login informationer på ftp-drevet ? Progremmet skal køre i baggrunden og ikke overtage alle processor resourcerne.
Avatar billede der_kommandant Praktikant
08. november 2010 - 08:01 #1
Bare et opklarende spørgsmål; Hvad mener du med en FTP-disk?, det er vel en NAS du taler om, i bekræftende tilfælde hvilken model.
Avatar billede japping Nybegynder
08. november 2010 - 21:08 #2
Det er en trådløs router fra Fullrate.dk (Netgear VVG2000) som har et USB stik til en harddisk. Disken kan man så tilgå via FTP. Jeg håber dette er nok information.
Avatar billede japping Nybegynder
10. november 2010 - 23:03 #3
Ingen forslag ?
Avatar billede japping Nybegynder
15. december 2010 - 23:22 #4
Ja, du kan bruge AllwaySync fra http://allwaysync.com/products.html som er gratis til privat brug.

Mht. VVG2000 og Fullrate har jeg problemet, at forbindelsen til VVG2000 forsvinder, hver gang jeg har haft forbindelse til USB disken. Forbindelsen forbliver død til routeren er genstartet.

Jeg har kontaktet Fullrate vedr. dette og afventer svar.
Avatar billede japping Nybegynder
07. januar 2012 - 13:08 #5
Ovenstående virker