Avatar billede stephanryer Nybegynder
07. november 2010 - 13:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Code contracts. Sikring af at IEnumerable<T> ikke indeholder null-værdier

Jeg sidder i .Net 4.0 og benytter code contracts.

Findes der en måde, hvorpå jeg kan Ensure at alle værdier i en returneret IEnumerable er forskellig fra null?

Pt. har jeg et problem, når jeg siger:

foreach(A a in b.AList)
{
  a.ToString();//Her siger diagnostics frameworket at jeg ikke har bevist at a ikke er null.
}

Jeg er bekendt med metoden Contracts.ForAll men kan ikke finde frem til en fungerende løsning.

Håber nogen herinde har en id´´e til hvordan dette kan løses :)

På forhånd tak.
Avatar billede oneeighty Nybegynder
07. november 2010 - 17:18 #1
foreach(A a in b.AList.Where(x => x != null)
{
  a.ToString();
}

Måske?
Avatar billede Syska Mester
08. november 2010 - 16:24 #2
Contract.Requires(Contract.ForAll(metadata, x => x != null));
Avatar billede stephanryer Nybegynder
22. november 2010 - 11:05 #3
Takker :)

Læg et svar!
Avatar billede Syska Mester
22. november 2010 - 11:19 #4
svar