Avatar billede visto Professor
06. november 2010 - 16:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CSS problem

Denne side http://vinsiderne.dk/test1/startside.htm fungerer som jeg ønsker i skærmopløsninger med opløsning på mindst 1024px i bredden: Den blå top (farver kun til demoformål) fylder hele skærmbredden. De vandrette menupunkter (mørk grå) og den gule indholdsdel fylder de 981px som skal være designets bredde og som er centreret på skærme over nævnte bredde. Footeren fylder hele skærmbredden og teksten er centreret på skærmen.

Problemet er at når siden ses med en skærmopløsning på mindre end 1024px i bredden (konstateret ved 800x600), så vises den blå top og div'en footer ikke over hele designets bredde, når der scrolles til højre. Her kommer bodyfarven (hvid) til syne. Jeg har sat width til 100%, men det virker ikke efter hensigten skærme under 1024px i bredden.

Hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 17:22 #1
Sæt en
min-width: 981px;
på den blå top og footer'en. Så vil de aldrig blive mindre end indholdsboksen, og vil dermed aldrig blive mindre end det, der kan scroll'es til vandret.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 17:24 #2
En bredde på 100% betyder jo ikke uendelig bred. Det betyder blot lige så bred som bredden af den omgivende boks (som i dette tilfælde er skærmen) - hvilket jo vil være 800px ved en mindre skærm.
Avatar billede visto Professor
06. november 2010 - 20:09 #3
Perfekt! Tak for hjælpen. Lægger du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 21:34 #4
Så lidt.