Avatar billede xiii Nybegynder
26. juli 2001 - 09:07 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

At gemme i Photoshop 6.0

Når jeg scanner billeder, bruger jeg Photoshop 6.0 til at redigere med. Men når jeg så skal gemme billedet, har Photoshop fået den knapt så geniale idé at gemme billederne i C:\\windows\\temp hvordan ændrer man dette ?
Avatar billede Beach Mester
26. juli 2001 - 09:09 #1
Ved at bruge save as eller gem som og så vælger du selv den mappe hvor i det skal ligge. Næste gang du så vælger save så bliver der automatisk valgt den mappe du sidst gemte noget i!

//Beach
Avatar billede xiii Nybegynder
26. juli 2001 - 09:10 #2
Ja det mente jeg også skulle gøre det, men Photoshop er af en ánden opfattelse
Avatar billede Beach Mester
26. juli 2001 - 09:15 #3
Så er jeg godt nok blank:-( Den har jeg aldrig været ude for!!!
Og du har self. ikke slettet den mappe som du \"før\" gemte noget i vel?
Men det ligner mere et windows problem end et PS problem siden den finder windows temp mappen frem. Den bliver jo normalt kun brugt til temp inst. filer mm.

//B
Avatar billede thaufer Nybegynder
26. juli 2001 - 09:21 #4
det tyder på at du skal ind i registregingsdatabasen
Avatar billede xiii Nybegynder
26. juli 2001 - 09:25 #5
Nej, det forholder sig således, at hvis jeg skal gemme, foreslår den C:\\windows\\temp og jeg må så manuelt finde det sted jeg vil gemme. Hvis jeg så prøver at gemme igen, gemmer Photoshop billedet i det sidst valgte bibliotek, og det er jo sådan jeg vil have det. Men når jeg så scanner et nyt billede, og skal gemme det, fremkommer ovenstående problem!
Avatar billede xiii Nybegynder
26. juli 2001 - 09:27 #6
thaufer>> det kunne selvfølgelig være en løsning, det prøver jeg og vender så tilbage!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
26. juli 2001 - 09:41 #7
er det så ikke fordi dit scannerprogram bruger windows temp, som buffer mens den scanner og du arbejder med billedet
Avatar billede thaufer Nybegynder
26. juli 2001 - 09:47 #8
carsten -- meget sansynligt
Avatar billede guiron Nybegynder
26. juli 2001 - 10:49 #9
Carsten & Thaufer ->> Scannere bliver som default sat af Windows til at scanne filerne ind i C:\\Windows\\Temp  - Dette er totalt råddent, og der er ikke muligheder for at ændre denne default setting. Med mindre du kan finde en nøgle i registreringseditoren, der hedder noget med \"default save location\" eller noget i den stil..

Prøv at søge regedit igennem og se om du kan finde noget.. Har for tiden ikke lige nogen scanner tilsluttet min puter. :)

/Guiron
Avatar billede xiii Nybegynder
26. juli 2001 - 18:21 #10
Jeg har prøvet en eksperimentiel løsning, jeg har slettet C:\\windows\\temp biblioteket hvilket løste problemet delvist...
Avatar billede Beach Mester
26. juli 2001 - 20:36 #11
Hvordan \"delvist\"?
Gør den det ikke mere (gemmer i temp.) eller....

//Beach
Avatar billede xiii Nybegynder
26. juli 2001 - 22:19 #12
Problemet løses ved at slette temp mappen, og nu gemmer den billederne i den mappe jeg har anvist.

Men Windows opretter temp biblioteket igen, så det virker kun midlertidigt!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
27. juli 2001 - 01:55 #13
så få computeren til at køre en *.bat fil der fjerner windows\\temp mappen
og kopier den til menuen start
Avatar billede snaps Nybegynder
27. juli 2001 - 13:05 #14
Du kan istedet bruge funktionen \"save a copy\" hvor du så kan definere stien og samtidig vælge et andet filformat, da photoshop\'s filformat sjældent er kompatibelt med almene programmer...
Brug extension .jpg eller .tiff og se om det hjælper...
Avatar billede xiii Nybegynder
27. juli 2001 - 15:07 #15
snaps>> bliver det så ikke gemt 2 steder? Men selvfølgelig hvis jeg laver en .bat-fil, som carsten lusk skriver, har det jo ingen betydning! jeg bruger .tiff
Avatar billede snaps Nybegynder
27. juli 2001 - 15:30 #16
Når du har scannet skal du bruge funktionen \"gem en kopi/vælge .tif\" herefter kan du jo undlade at gemme det indscannede billede (som jo allerede er gemt) når du lukker photoshop...
/Snaps
Det virker, så hit med pointene
Avatar billede xiii Nybegynder
27. juli 2001 - 15:35 #17
snaps>> Rolig nu, jeg skal først afprøve !