Avatar billede snowsilk Nybegynder
06. november 2010 - 11:16 Der er 4 kommentarer

abonnementer System til hjemmeside. Paypal evt

Jeg er igang med at se om man kan lave en del til min hjemmeside.

Men har ikke kunne finden nogle Guides hvordan man gør.

Det som jeg vil lave. er en script til min hjemmeside. i php
Hvor man efter 30 dage at men evt skal betale eller noget andet.

man betaler og 30 dage efter går system ind og gør sådan at man betale igen for at få det igen.

jeg har set på PayPal abonnementer. men mangler noget at kæde min side sammen.

Er der nogle der kender Guides til sådan noget.
Hilsen Kim
Avatar billede webweaver Praktikant
06. november 2010 - 12:58 #1
Måske Wannafind (http://www.wannafind.dk/betalingssystem/) eller
Quickpay (http://quickpay.net/?gclid=CIe6ktmQjKUCFc8-3godWFqqIQ) er noget for dig.

Kan forestille mig at det bare bruges som betalingsgateway og at du laver din 30 dages funktion selv.

Noget alá du har en database, hvor brugernavnet indgår og en dato. Hvis den ikke er 30 dage gammel, er der adgang til nogle data, hvis den er over 30 dage gammel, henvises til betalingsgateway'en, som så kun har "1 produkt i indkøbskurven", hvilket i dette tilfælde er 30 dage. Ved betaling, køres en update af rækken i databasen, så dato'en bliver d.d. Og så kører det derud af.
Avatar billede danco Nybegynder
08. november 2010 - 17:04 #2
Som webweaver skriver ovenover så skal du kun bruge en betalingsgateway som kan stille betalingsmuligheder til rådighed. Du skal dog være opmærksom på at der kan findes regler omkring datasikkerhed.
Men egentlig er det ganske simpelt at lave det du spørger om. Uden at kende din databasestruktur så ville jeg nok vælge at bruge denne løsning:

- users -
id - username - pass - fname - lname - email

- vip -
user_id - expires

Således at du har en tabel der binder brugeren identificerende attribut sammen med en udløbsdato. Resten skal klares programmeringsmæssigt. Det ville jeg løse ved hjælp af Sessions. Således at når brugeren logger ind bliver der sat en session IS_VIP til true eller false. Den kan du så bruge til at teste på når du skal afgøre hvorvidt brugeren må se indholdet eller ej.
Avatar billede snowsilk Nybegynder
08. november 2010 - 19:26 #3
Jeg ved godt det med datasikkerhed.

Men det er også der for jeg har valg. at ind til hele script er lavet og teste. bruger jeg paypal.

Så der efter vælger jeg en fast betalingssystem.

Men script hvordan er det best at lave det.
Jeg har database med: id - username - pass - email

Og har prøvet at leje med cron jobs.
Tror også det bliver det nemmest at bruge. da den jo kun skal opdater dato. som jeg tænker det.

Jeg vil lige sige jeg ikke er den store ind for php.
Så ved at det jeg har sat mig igang med er lidt af en udforing.:)
Avatar billede webweaver Praktikant
08. november 2010 - 20:40 #4
Du skal ihverfald have et felt mere i din database med plads til en dato/unix epoch.

Når du har unix epoch i databasen (hvilket er et tal i sekunder, som er let at regne med), så vil din if sætning se således ud,

<?php

$query = mysql_query("SELECT tid FROM table WHERE id = '$id'") or die (mysql_error());

while ($data = mysql_fetch_array($query)) {
$tid = $data['tid'];
}

$limiter = 2592000; // 30 dage i sekunder.

if ((time() - $tid) > $limiter) {
// Man kan ikke se noget. Man bliver sendt til betalignsgateway
} else {
// Man kan se det man har betalt for ...
}

?>

Du skal så sørge for at få gemt id eller brugernavn fra brugeren når han logger på, så man kan hente "hans dato ud" for at checke hans adgangsniveau. Det vil typisk gemmes i noget kaldet sessions.

Når der betales, skal databasen opdateres, så der kommer en frisk tid ind.

<?php

$nyTid = time();
mysql_query("UPDATE table SET tid = '$nyTid' WHERE id = '$id'") or die (mysql_error());

?>