Avatar billede aero Nybegynder
05. november 2010 - 23:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SQL database og MVC problem.

Hej når jeg forsøger at køre en side så får jeg denne fejl.

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Ugyldig værdi for nøglen 'integrated security'.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.ArgumentException: Ugyldig værdi for nøglen 'integrated security'.

Source Error:

Line 14:        public SqlProductsRepository(string connectionString)
Line 15:        {
Line 16:            productsTable = (new DataContext(connectionString)).GetTable<Product>();
Line 17:        }
Line 18:        public IQueryable<Product> Products

Source File: C:\***\Projects\Store\DomainModel\Concrete\SqlProductsRepository.cs    Line: 16

Min SqlProductsRepository.cs er dette
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using DomainModel.Abstract;
using DomainModel.Entities;
using System.Data.Linq;

namespace DomainModel.Concrete
{
    public class SqlProductsRepository : IProductsRepository
    {
        private Table<Product> productsTable;
        public SqlProductsRepository(string connectionString)
        {
            productsTable = (new DataContext(connectionString)).GetTable<Product>();
        }
        public IQueryable<Product> Products
        {
            get { return productsTable; }
        }

Min database connection ProductsController.cs
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.Mvc;
using DomainModel.Abstract;
using DomainModel.Concrete;

namespace WebUI.Controllers
{
    public class ProductsController : Controller
    {
        private IProductsRepository productsRepository;
        public ProductsController()
        {
            string connString = @"Server=.\SQLEXPRESS;Database=SportsStore;Trusted_Connection=Uid=myUsername;Pwd=myPassword;";
            productsRepository = new SqlProductsRepository(connString);
        }
        public ViewResult List()
        {
            return View(productsRepository.Products.ToList());
        }

nogle der kan se hvad fejlen evt. er, skriv hvis I skal have mere kode fra de andre sider.
Avatar billede bkp Nybegynder
05. november 2010 - 23:44 #1
Lyder til at være en fejl i din connectionstring, tjek denne side.
Connectionstrings.com
Avatar billede bkp Nybegynder
05. november 2010 - 23:55 #2
Læg især mærke til værdien efter parameteren integrated security, det denne parameter i din connection streng den klager over. Måske tillader serveren ikke integrated sec. men kun login med sql brugernavn og password.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2010 - 00:21 #3
string connString = @"Server=.\SQLEXPRESS;Database=SportsStore;Trusted_Connection=Uid=myUsername;Pwd=myPassword;";

ser helt skæv ud.

Måske:

            string connString = @"Server=.\SQLEXPRESS;Database=SportsStore;Trusted_Connection=Yes;Uid=myUsername;Pwd=myPassword;";
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2010 - 00:36 #4
Eller endnu bedre:

string connString = @"Server=.\SQLEXPRESS;Database=SportsStore;Trusted_Connection=Yes;";

da der ikke er bug for brugernavn/password med integrated security.
Avatar billede aero Nybegynder
06. november 2010 - 13:08 #5
Jamen ved du hvad Arne, det virker jo bare og så var det kun en forglemmelse ang. YES, jeg takker smid et svar..
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2010 - 13:17 #6
svar
Avatar billede mikkelpak Nybegynder
06. november 2010 - 14:48 #7
Hej ville lige høre om det er muligt, at skrive et stykke software. Så en to wireless enheder kan snakke sammen.