Avatar billede leneberger Nybegynder
04. november 2010 - 16:24 Der er 1 kommentar

Billedskift ved museklik

Jeg skal til at lave en række flash, som principielt er meget simple:

10-15 billeder i størrelsen f.eks. 400x300, som skal skifte ved museklik på "pil næste" eller "pil forrige". Flashfilen skal lægges ind på et forholdsvis lille område på en hjemmeside.

Efter at have gennemgået forskellige tutorials er jeg nogenlunde med på fremgangsmåden, kan bare ikke få "motoren" til at virke.

Er der en frisk, som har mod på at lave opgaven mod et beskedent honorar (f.eks. et gavekort på sæt bifbilletter)? Jeg skal bruge en .fla-fil, hvori der (ud over scriptene) er en mappe med billederne, som jeg så blot skal skifte ud ved behov.

Jeg er bekendt med, at der findes xml-løsninger, hvor man kan skifte billeder dynamisk, men jeg foretrækker at arbejde direkte i flash, så jeg kan blive i stand til at justere forskellige indstillinger.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2010 - 17:16 #1
du kan lave det i html og javascript, se fx
http://brogemeyer.eu/billeder.html
de 5 grønne pile er til
første / forrige / autobladre / næste / sidste
Kravet er bare, at billeder er ens i størrelse.