Avatar billede visto Professor
03. november 2010 - 21:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

the name and VI delimiter can be omitted from an attribute specification only if SHORTTAG YES is specified

En W3 validering af en XHTML side giver følgende fejlmeddelelse:

"the name and VI delimiter can be omitted from an attribute specification only if SHORTTAG YES is specified"

Det er nedenstående linjes column 67, der henvises til (hvor > før <label er markeret med rødt):

<p><input type="radio" name="M" value="tilmeld" id="add" checked /><label for="add"> Tilmeld</label><br />

Ledsagende forklaring: ""VI delimiter" is a technical term for the equal sign. This error message means that the name of an attribute and the equal sign cannot be omitted when specifying an attribute. A common cause for this error message is the use of "Attribute Minimization" in document types where it is not allowed, in XHTML for instance.
How to fix: For attributes such as compact, checked or selected, do not write e.g <option selected ... but rather <option selected="selected" ...

Forstår ikke. Hvad er der galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. november 2010 - 21:47 #1
checked="checked"
Avatar billede visto Professor
03. november 2010 - 21:59 #2
Yeps. Mange tak.