Avatar billede callesen88 Nybegynder
01. november 2010 - 16:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HP 2133 BlackScreen...

Hey eksperten.

Jeg har et problem, jeg har fået købt mig en HP 2133 for et år siden, og da garantien er udløbet, så kan det ikke lønne sig et rep. den.

Den har et tik med at starte op men der kommer ingen skærmbillede frem.
Blæsern og hdd kører, men skærmen er helt sort...

Er der nogen der ved hvad man kan gøre for at få det til at virke...??
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2010 - 16:23 #1
Du har da 1 års garanti og 1 års reklamationsret (ialt 2 år)
Vi fik lavet en bærbar på garantien da den  var 22 måneder gammel.
Og der kommer slet ikke billede på noget tidspunkt?
Har du prøvet at sætte en extern skaærm til?
Avatar billede callesen88 Nybegynder
01. november 2010 - 18:00 #2
Sorry, det er min fejl, den er ude over de 2 år, men skærmene er helt sort, og det hjælper ikke at tilslutte en ekstra skærm ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2010 - 18:29 #3
Shit. Så lyder det desværre som grafik kortet er stået af.
Lyder det som den opstarter windows korrekt? loader op.
Avatar billede callesen88 Nybegynder
02. november 2010 - 08:50 #4
Jah, men jeg har set at man skal pille batteriet ud og strøm stikket, og så skal man holde on knappen tændt i 60 sek. og så sidde det hele sammen og prøve igen, og andre siger men skal bage den på 220 grader :S

Kan ikke rigtig hører om den starter rigtig op, men der er ikke hdd der er galt med..
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2010 - 09:00 #5
Okay det var da lidt oplyftende, hvis man kan sige det. Så har du da mulighed for at få data ud:http://www.datatel.dk/_usb_sata_ide_adapter__usb2_0_sata_ide_3i1_adapter_otb_drev_sata-p-22678.html
Ps findes også billigere på andre sider.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2010 - 09:01 #6
Har ingen erfaring med at bage pc'en, Men har set de har fået grafik chippen til live igen ved at opvarme den med bunsenbrænder.
Men der skal man vide havad man gør.
Avatar billede callesen88 Nybegynder
03. november 2010 - 08:07 #7
Jeg har sådan en usb til sata og alt i den dur, men vil sku heller have den lille skod pc til at funke igen ;P
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2010 - 17:15 #8
jo det kan jeg da godt forstå, men tænkte det måske var en god ide at gøre det inden man eksperimenterer for meget på pc'en.
Avatar billede callesen88 Nybegynder
04. november 2010 - 10:51 #9
Det har du ret i ;)

Men tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2010 - 18:24 #10
Har du opgivet at få den til at køre, siden du har lukket igen?