Avatar billede kongen72 Nybegynder
01. november 2010 - 13:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hente UserName ud fra ProfileID

Hej eksperter.

Sidder her og knokler med, at få hivet UserName frem på profil-side, hvor alle har mulighed for at se profilen.

Jeg skal altså have UserName, på den bruger som har oprettet denne profil-side.

Kan jeg bruge Membership her?
-eller skal jeg lave en innerJoin fra min tabel aspnet_users til min tabel profiles. så jeg altid, kan hente UserName ud fra min tabel profiles. Er det den rigtige måde at gøre det på?

Håber nogen kan hjælpe mig lidt :-)

Takker!
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. november 2010 - 13:53 #1
du er godt nok mangelfuld i den beskrivelse.

Hvordan ser din database ud?

Hvor har du gemt informationerne idag? Tabeller?
Avatar billede kongen72 Nybegynder
01. november 2010 - 14:09 #2
ja! Lige nu har jeg gemt Brugernavnene i tabeller, men ved ikke om det er den rigtige måde, at gøre det på!?

Kan man hive dem ud via Membership i stedet for!? -og evt. hvordan?
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2010 - 14:36 #3
hvis du benytter membershipprovideren så prøv med;

Membership.GetUser().UserName
Avatar billede kongen72 Nybegynder
01. november 2010 - 15:39 #4
jeg har denne kode som hiver info ud.. mangler som sagt bare username på brugeren der har profilen.

        DataTable dtDetail = pro.GetDataByProfileID(Convert.ToInt32(Request.QueryString["ProfileID"]));
        if (dtDetail.Rows.Count == 1)
        {
            lblZipCode.Text = dtDetail.Rows[0]["ZipCode"].ToString();
            lblCity.Text = dtDetail.Rows[0]["City"].ToString();
        }

har forbundet min tabel med aspnet_users tabellen. Hvordan får jeg fat på brugernavnet??
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2010 - 16:26 #5
Du vil sagtens kunne lave en join på den metode du allerede benytter nu (i hvert fald vurderet ud fra hvad vi kan gætte os til) - men ellers, hvordan er din bruger sammenkædet med membership? Via ProfileID eller?
Avatar billede kongen72 Nybegynder
01. november 2010 - 17:55 #6
Så der er ingen problemer i, at gemme brugeren i min tabel. også hente brugeren ud der fra ??
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2010 - 18:03 #7
Jeg kender ikke dit setup så det skal jeg ikke kunne sige - men lader du membershipprovideren håndtere sin del vha sine tabeller metoder etc, du har styr på din egen del og relationen er i orden skulle der ikke være problemer.

Du kunne eventuelt også "bare" have udviddet membershipprovideren så du ikke har brugerinformation liggende to steder.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
01. november 2010 - 18:24 #8
Ja ok.. Hvordan siger du, at jeg kan hente UserName fra den valgte profilside ud fra Membership? -altså min profilData tabel er sammenkædet med UserId.
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2010 - 18:39 #9
Igen, jeg kender ikke din opsætning så kan kun gætte så prøv at tag et kig her og se hvad du kan benytte af metoder; http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.security.membershipprovider.aspx

Kan de metoder ikke bruges må du fx ud i at lave din join eller lave et ganske almindeligt opslag i tabellen.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
01. november 2010 - 18:57 #10
yeps..takker. indsend et svar, så får du points.
Avatar billede keysersoze Guru
01. november 2010 - 20:57 #11
svar :)