Avatar billede sprucemoose Nybegynder
01. november 2010 - 09:58 Der er 15 kommentarer

Database connection ASP intranet.

Hej

Vi har et gammelt ASP baseret intranet som jeg lige har flyttet fra 2003 small business server til 2008 Small business. Jeg har sitet oppe og køre men vi har en kalenderfunktion som er bygget op i ASP og med en access database. Jeg kan ikke finde ud af at få databasen til at spille i 2008? Der mangler nok en connection eller lign, men syntes det er temmeligt anderledes at arbejde med i forhold til 2003. Fejlen er følgende:

Database Results Error
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Gregers
Avatar billede terry Ekspert
01. november 2010 - 18:53 #1
I think you have a better chance of getting an answer to this question in the ASP category.
I suspect that you need to install MDAC on the server
Avatar billede anlu Nybegynder
01. november 2010 - 18:55 #2
Kan det være at du mangler at oprette en ODBC data source, eller har fået navngivet den forkert?
Hvordan ser din connection string til databasen ud?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
22. november 2010 - 10:06 #3
Jeg tror den ser sådan her ud, men er som sagt mange år siden jeg har arbejdet med det skidt og er lidt i tvivl om setup'et på en 2007 server

data source=.\SQLEXPRESS;Integrated Security=SSPI;AttachDBFilename=|DataDirectory|aspnetdb.mdf;User Instance=true
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
22. november 2010 - 11:49 #4
Sorry må være denne vi leder efter.

<%

'******** Open the database  *****************************************************

UseSQLServer = "NO" 'Set to YES if you are using SQL Server instead of MS Access

Dim dbc
Dim strConn

If UseSQLServer = "YES" then
  '---- SQL Connection String -----------------------------------------------------------
  'strConn = "Driver={SQL Server};Server=(local);Database=calendar3;UID=sa;PWD="
  'Set dbc = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  'dbc.open strConn
  '---- OLEDB SQL Connection String -----------------------------------------------------
  strConn = "Provider=SQLOLEDB; Data Source=(local); Initial Catalog=calendar3; User ID=sa; Password=;"
  Set dbc = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  dbc.open strConn
Else
  '------- Access Connection String -----------------------------------------------------
  strConn = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("calendar/calendar.mdb")
  Set dbc = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  dbc.open strConn
  '------- Access Connection USING DSN --------------------------------------------------
  'Set dbc = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  'dbc.open "DSN=calendar3"

End If

%>
Avatar billede anlu Nybegynder
22. november 2010 - 19:04 #5
Tja, har du tjekket som Terry foreslår at MDAC (dvs. ADO) er installeret på serveren? Og er Access tillige installeret?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
23. november 2010 - 08:25 #6
HEj Anlu

Jeg installerede MDAC fra microsoft.com. Det har ikke rigtigt ghjort en forskel. Der er ikke access på serveren? Er det nødvendigt for at det vil virke? Det mener jeg ikke er nødvendigt, ydermere er der ikke access på den gamle server, hvor det virker.
Avatar billede anlu Nybegynder
23. november 2010 - 08:44 #7
Nja, altså fuld Access behøver nok ikke være installeret, men jeg vil mene der skal være installeret noget Access driver i en eller anden form for at kunne læse Access-filen.
Avatar billede anlu Nybegynder
23. november 2010 - 09:04 #8
Kom til at tænke på at du kan prøve at bruge Microsoft Jet OLE DB provideren med denne connection string i stedet - hvis ellers den er installeret:

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("calendar/calendar.mdb")
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
23. november 2010 - 10:24 #9
Det er mange år siden jeg har pillet i ASP sites m.m., så hvad skal jeg præcis skifte ud i ovenstående connection.
Avatar billede anlu Nybegynder
23. november 2010 - 10:43 #10
Prøv at kommentere denne linje ud (under Access connection string):

strConn = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("calendar/calendar.mdb")

og tilføj denne i stedet:

strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("calendar/calendar.mdb")

(Der er info om hvordan du kan checke installation og evt. downloade den her: http://support.microsoft.com/kb/239114/en-us)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
23. november 2010 - 10:55 #11
nope desværre ingen held !jeg har lidt på fornemmelsen der er et eller andet der mangler at blive konfigureret på serveren i IIS
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
23. november 2010 - 10:59 #12
kan det være den ikke understøtter en gammel version af vbscript eller lign?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
23. november 2010 - 11:06 #13
har læst man ikke kan bruge jet oledb som standard i hvert fald på 64 bit?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
23. november 2010 - 11:20 #14
måske det hele er et 64bit problem.
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
01. marts 2011 - 08:25 #15
Hej Anlu

Kan du ikke sende et svar så jeg kan lukke den her. Det kom aldrig til at virke, men vi starter snart op på nyt intranet, så kører bare videre med den gamle server indtil det nye er klar.

Du får pointene som tak for hjælpen/forsøget :-)

Mvh
Sprucemoose