Avatar billede mega-hawk Nybegynder
31. oktober 2010 - 20:31 Der er 1 løsning

få en tom picturebox igen hvordan?

Jeg bruger nogle picture boxe på min form og når jeg så starter et nyt spil skal de selvfølgelig være tomme.

Hvordan gør man det?
Efter en times søgning på nettet er det bedste jeg har fundet dette:

Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        PictureBox1.Image = Image.FromFile("test.png")
    End Sub

    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        PictureBox1.Dispose()
    End Sub
End Class

Og ja det virker sådan set delvis for når jeg trykker på button 2 forsvinder mit billed som det skal, men det forsvinder altså rimelig langt væk. Så langt væk at button 1 ikke kan fremkalde det igen.

Hvordan ville den rigtige kode se ud?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
31. oktober 2010 - 20:45 #1
Den svarer jeg lige hurtig selv på...

picturebox1.image = Nothing

Så er den i vinkel