Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
31. oktober 2010 - 00:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formmail der sender kopi til afsender

Hej er der nogen der kan hjælpe jeg vil gerne ha at man får en kopi af den mail man sender afsted

<?php
if(isset($_POST['email'])) {

    // EDIT THE 2 LINES BELOW AS REQUIRED
    $email_to = "udlejning@jamabolig.dk";
    $email_subject = "Henvendelse fra Jamabolig udlejning";

    function died($error) {
        // your error code can go here
        echo "We are very sorry, but there were error(s) found with the form you submitted. ";
        echo "These errors appear below.<br /><br />";
        echo $error."<br /><br />";
        echo "Please go back and fix these errors.<br /><br />";
        die();
    }

    // validation expected data exists
    if(!isset($_POST['first_name']) ||
        !isset($_POST['last_name']) ||
        !isset($_POST['email']) ||
        !isset($_POST['telephone']) ||
        !isset($_POST['comments'])) {
        died('We are sorry, but there appears to be a problem with the form you submitted.');
    }

    $first_name = $_POST['first_name']; // required
    $last_name = $_POST['last_name']; // required
    $email_from = $_POST['email']; // required
    $telephone = $_POST['telephone']; // required
    $comments = $_POST['comments']; // required

    $error_message = "";
    $email_exp = "^[A-Z0-9._%-]+@[A-Z0-9.-]+\.[A-Z]{2,4}$";
  if(!eregi($email_exp,$email_from)) {
      $error_message .= 'The Email Address you entered does not appear to be valid.<br />';
  }
    $string_exp = "^[a-å .'-]+$";
  if(!eregi($string_exp,$first_name)) {
      $error_message .= 'The First Name you entered does not appear to be valid.<br />';
  }
  if(!eregi($string_exp,$last_name)) {
      $error_message .= 'The Last Name you entered does not appear to be valid.<br />';
  }
    $string_exp = "^[0-9 +]+$";
  if(!eregi($string_exp,$telephone)) {
      $error_message .= 'The telephone you entered does not appear to be valid.<br />';
  }
  if(strlen($comments) < 2) {
      $error_message .= 'The Comments you entered do not appear to be valid.<br />';
  }
  if(strlen($error_message) > 0) {
      died($error_message);
  }
    $email_message = "Form details below.\n\n";

    function clean_string($string) {
      $bad = array("content-type","bcc:","to:","cc:","href");
      return str_replace($bad,"",$string);
    }

    $email_message .= "First Name: ".clean_string($first_name)."\n";
    $email_message .= "Last Name: ".clean_string($last_name)."\n";
    $email_message .= "Email: ".clean_string($email_from)."\n";
    $email_message .= "Telephone: ".clean_string($telephone)."\n";
    $email_message .= "Comments: ".clean_string($comments)."\n";

// create email headers
$headers = 'From: '.$email_from."\r\nBcc:Content-Type:text/plain; charset=UTF-8\r\n".
'Reply-To: '.$email_from."\r\nContent-Type:text/plain; charset=UTF-8\r\n".
'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
@mail($email_to, $email_subject, $email_message, $headers);
?>

<!-- include your own success html here -->

Tak for henvendelsen. Vi vil kontakte dig hurtigst muligt<br /> <a href="index.html">Tryk her for at komme tilbage til hjemmesiden</a>

<?
}
?>
Avatar billede coderdk Praktikant
31. oktober 2010 - 00:45 #1
Lige efter:

'Reply-To: '.$email_from."\r\nContent-Type:text/plain; charset=UTF-8\r\n".

skriv

'CC: '.$email_from."\r\n".
Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
31. oktober 2010 - 07:40 #2
det virker tak
Avatar billede coderdk Praktikant
31. oktober 2010 - 14:27 #3
Selv tak - Hvorfor napper du selv pointene?
Avatar billede 2Ki2904 Nybegynder
31. oktober 2010 - 18:33 #4
beklager tror jeg er kommet til at lukke tråden forkert hvordan skal jeg gøre
Avatar billede coderdk Praktikant
01. november 2010 - 01:32 #5
Du er nødt til at oprette et nyt spm.

Men nevermind, jeg overlever ;P