Avatar billede Gimhle Novice
29. oktober 2010 - 21:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

FormMail script

Hvilken script-kode linie skal der til for at der vises en "tekst" () submitted by ?

Below is the result of your feedback form.  It was submitted by
() on Friday, October 29, 2010 at 19:45:06
---------------------------------------------------------------------------

Dag: Mandag

Dato: 1.

Måned: November

År: 2010
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 21:58 #1
Det kommer jo an på hvordan scriptet er skrevet. Hvilket vi ikke har nogen anelse om.

Har dit webhotel ikke givet dig nogle guidelines for hvordan form2mail scriptet skal anvendes, specifikt hvilke option der SKAL være tilstede i formen på nettet.
Avatar billede Gimhle Novice
29. oktober 2010 - 22:45 #2
Webhotel: One.com

FormMail:
<Form method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="mail@dit-domæne.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">

Navn:<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="Navn" SIZE="20">
Efternavn:<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="Efternavn" SIZE="20">
Mail:<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="Mail" SIZE="20">
Kommentar:<TEXTAREA name="Kommentar" COLS="40" ROWS="7"> </TEXTAREA>

<INPUT TYPE="Reset" VALUE="Nulstil"><INPUT TYPE="Submit" VALUE="Send">
</form>
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 23:03 #3
Bare for sjov, prøv lige at lægge en name="submit" på den Send
Avatar billede Gimhle Novice
29. oktober 2010 - 23:19 #4
<INPUT TYPE="Reset" VALUE="Nulstil"><INPUT NAME="Submit" INPUT TYPE="Submit" VALUE="Send">
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 23:39 #5
og hvad får du så tilbage når du anvender den på din side?
Avatar billede Gimhle Novice
30. oktober 2010 - 00:04 #6
Der sker ikke noget

Min kode ser forresten sådan ud:
<form action="http://www.xxxxx.dk/cgi-bin/FormMail.pl" method="post" INPUT NAME="Submit" onsubmit="return validate(this);">
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2010 - 11:44 #7
Dvs. der sker ikke nogen ændring i den mail du får?

Helt ærligt, så kan vi altså ikke hjælpe, henvend dig hos dog webhotel og spørg dem. Når vi ikke kan se koden af form2mail scriptet, kan vi ikke hjælpe, kun gætte (hvilket ikke hjælper ret meget)
Avatar billede muddi Praktikant
31. oktober 2010 - 00:00 #8
Du kan evt. starte med at læse Readme filen til scriptet som findes her

http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html

Der står forklaret hvordan scriptet sættes op og tilpasses dine behov.

/Morten
Avatar billede Gimhle Novice
31. oktober 2010 - 00:34 #9
Jeg vil gerne sætte scriptet op til:
Field: "realname" - Description: The realname form field will allow the user to input their real name. This field is useful for identification purposes and will also be put into the From: line of your message header. Syntax:  <input type=text name="realname">
plus
<input name="Navn"> som viser navnet i selve formularen.
Kan begge funktioner slåes sammen. Altså skrive navnet i tekstfeltet og derefter blive vist 2 steder (formular "krop" + email brevhoved)
Avatar billede Gimhle Novice
31. oktober 2010 - 18:37 #10
Point til Muddi!

Hvordan gør jeg så det bliver rigtigt ?

hilsen
Peter
Avatar billede Gimhle Novice
10. januar 2011 - 23:51 #11
Jeg har fundet en løsning på problemet :-)