Avatar billede rmk24 Nybegynder
29. oktober 2010 - 20:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

den siger fejl i min sql sætning men kan slet ikke se den

nogen der kan se en fejl i denne sætning??

mysql_query ( "INSERT INTO players (smidighed, afslutning, dribling, aflevering, takling, balance, disiplin, motivation, mod, beslutsomhed, indflydelse, kreativitet, hurtighed, acceleration, styrke, skudkraft, kondition, hop, alder, navn, position, pris, talent, alder_count) VALUES ('$smidighed', '$afslutning', '$dribling', '$aflevering', '$takling', '$balance', '$disiplin', '$motivation', '$mod', '$beslutsomhed', '$indflydelse', '$kreativitet', '$hurtighed', '$acceleration', '$styrke', '$skudkraft', '$kondition', '$hop', '$alder', '$navn', '$position', '$pris', '$talent', '$alder_count')" ) or die(mysql_error());

får denne fejl
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'mod, beslutsomhed, indflydelse, kreativitet, hurtighed, acceleration, styrke, sk' at line 1
Avatar billede kdjweb Nybegynder
29. oktober 2010 - 21:01 #1
forsøg med:

mysql_query ( "INSERT INTO players (`smidighed`, `afslutning`, `dribling`, `aflevering`, `takling`, `balance`, `disiplin`, `motivation`, `mod`, `beslutsomhed`, `indflydelse`, `kreativitet`, `hurtighed`, `acceleration`, `styrke`, `skudkraft`, `kondition`, `hop`, `alder`, `navn`, `position`, `pris`, `talent`, `alder_count`) VALUES ('$smidighed', '$afslutning', '$dribling', '$aflevering', '$takling', '$balance', '$disiplin', '$motivation', '$mod', '$beslutsomhed', '$indflydelse', '$kreativitet', '$hurtighed', '$acceleration', '$styrke', '$skudkraft', '$kondition', '$hop', '$alder', '$navn', '$position', '$pris', '$talent', '$alder_count')" ) or die(mysql_error());
29. oktober 2010 - 21:01 #2
mod er et reserveret ord i mysql.  Proev at skrive `mod` i stedet for mod.  (Det bagvendte anfoerselstegn altsaa.
29. oktober 2010 - 21:04 #3
Du naaede at krydse min sti.  Med `mod` o.s.v. faar du stadig den samme fejlmelding?
Avatar billede rmk24 Nybegynder
29. oktober 2010 - 21:07 #4
åbenbart mod man ikk må bruge
Avatar billede rmk24 Nybegynder
29. oktober 2010 - 21:09 #5
takker for hjælpen.. det er pga mod
Avatar billede rmk24 Nybegynder
29. oktober 2010 - 21:09 #6
nåede ikk at give dig point kdjweb.. sorry..
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2010 - 21:35 #7
Generelt vil jeg anbefale at man aendrer tabel eller felt navn, saa man ikke har brug for `` omkring navnet.

Det haender at man skal skifte til en anden database og det er ikke saa sjovt er aendre alle `xxx` til [xxx] eller "xxx".