Avatar billede pnr Nybegynder
28. oktober 2010 - 21:57 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Problem med at trække statistik fra Google Analytics fra .net

Jeg prøver at tilgå mit Google statistik fra noget kode, men fpr en fejl 400 :-(

min forspørgsels url bliver genereret på følgende måde:

        string response = GArequestResponseHelper("https://www.google.com/analytics/feeds/data?ids=" + profileID + "&metrics=ga%3Apageviews&start-date=2010-10-14&end-date=2010-10-28&max-results=50", sessionToken, mode);

Jeg får fejlen her:

HttpWebRequest myRequest = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(url);

            myRequest.Headers.Add("Authorization: GoogleLogin auth=" + token);

        HttpWebResponse myResponse = (HttpWebResponse)myRequest.GetResponse(); // Her er fejlen

Nogen der har en idé til hvad der kan være galt?

På forhånd mange tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2010 - 22:06 #1
Er der ikke en status text ogsaa?

Et gaet kunne vaere at du skal saette diverse headere for at ligne en browser.
Avatar billede pnr Nybegynder
28. oktober 2010 - 22:15 #2
Hej Arne

Tak for din kommentar, der er følgende tekst:

Fjernserveren returnerede en fejl: (400) Forkert anmodning.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
28. oktober 2010 - 22:16 #3
Avatar billede pnr Nybegynder
29. oktober 2010 - 21:21 #4
Det var da et rigtig godt forslag!! Men jeg kan af en eller anden grund heller ikke logge ind der (har prøvet forskellige logins), jeg får ikke nogen "Token" :-/

var service = new AnalyticsService("MinApp");
service.setUserCredentials("e-mail", "password");

min service få ikke tildelt en token, nogen der har erfaringer med det?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2010 - 02:23 #5
Har du prøvet at sætte headere for at ligne en browser mere?
Avatar billede pnr Nybegynder
30. oktober 2010 - 09:14 #6
Hej Arne_v, tak for din kommentar!

I mit første kode #1 sætter jeg en header. På "heinzdmx" opfordring er jeg begyndt at bruge det .net API der åbenbart findes :) og det er i forbindelse med det, at jeg heller ikke kan få lov at logge ind :-(
Jeg kan ikke sætte header ifm. api'et
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2010 - 18:33 #7
Jeg har før haft succes med:

            HttpWebRequest req = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(url);
            req.UserAgent = "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)";
            req.Accept = "image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, application/x-shockwave-flash, */*";
            req.Headers.Add("Accept-Language", "en-us");
            req.Headers.Add("Accept-Encoding", "gzip, deflate");
            WebResponse resp = req.GetResponse();
Avatar billede pnr Nybegynder
30. oktober 2010 - 18:39 #8
Jeg har faktisk fået hul igennem! Det kræver åbenbart at man benytter en gmail konto. Jeg brugte en konto som var oprettet med en e-mail, med mit eget domæne!

Mange tak for jeres kommentar! smid nogle svar så er der point!
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2010 - 22:40 #9
ok
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
31. oktober 2010 - 00:39 #10
SVAR