Avatar billede Jhim Nybegynder
28. oktober 2010 - 17:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CSS Simpelt problem

Hej Eksperten,

Jeg har et problem som helt sikkert er en simpelt løsning til, jeg kan simpelthen bare ikke lige regne ud hvordan jeg skal løse problemet.

Det handler om at jeg er ved at lave en side hvor i venstre side er der alt mit content, og i højre side er min menu. Begge dele skal være dynamisk i højden, men ude i højre side skal der være en 'til toppen'-knap som ligger til højre for bunden af min venstre side. Men hvis min højre menu fylder mere end min venstre side skal 'til toppen'-knappen blive under menuen i højre side.

Jeg har lavet to dokumenter hvor jeg viser hvordan det skal se ud:

http://pastebin.com/CUe1GhVU

http://pastebin.com/NdCzqBqP

Det skal bare virke dynamisk.. Og det kan jeg simpelt hen ikke lige regne ud hvordan, jeg har været gået så langt og kigget efter nogle javascripts...

Så hvis der er nogen som kan finde en løsning bliver jeg virkelig glad, det må også godt inkludere et javascript hvis det er eneste udvej.

På forhånd mange tak!

mvh
Herfra.
Avatar billede eclipse89 Nybegynder
28. oktober 2010 - 18:11 #1
Hmm..

Du kan give din #toTop en fast afstand fra toppen ved at ændre din margin-top style til blot "top" (http://jsbin.com/emufo/566), i dit eksempel var 350px fra toppen passende.

Du kan også få den til at være 100% dynamisk med javascript (jQuery):

<script>
$(document).ready(function() {
var height = $('#rightcontent').outerHeight();
var offset = 50;
var topOffset = height + 50

$('#totop').css('top', height);
});
</script>

(husk at inkludere jQuery)..

Men gennerelt vil jeg sige at din kode struktur er helt gal og ikke sådan jeg personligt ville gøre det..
Avatar billede Jhim Nybegynder
28. oktober 2010 - 18:26 #2
Tak for svaret eclipse89.

Men kunne du evt. på at inkludere det script der? Fordi det virker ikke ved mig når jeg prøver at smide det ind.

Ang. strukturen er det bare en hurtig skitse, da jeg ikke ville til at vise hele min side, pga. billeder osv. :P