Avatar billede dimse Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:16 Der er 10 kommentarer

redirect af iphone brugere

Er det muligt at detect and redirect iphone brugere?
uden at Mac brugere af Safari også bliver redirected?
Hvis det er muligt hvad er koden så?
Jeg kunne godt tænke mig at ændre layout for iphone brugere for at gøre siden nemmere at navigere på.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:30 #1
Mange systemer har mulighed for at se forskellige informationer omkring brugeren. Php kan f.eks. kigge i alle headers der bliver sendt med fra brugerens system. Og Iphone, Mac og Windows sender alle sammen ofte headers med omkring hvilket styresystem og browser de kører.
Så hvis du kigger der, kan du smide iphone brugere det korrekte sted hen.
Avatar billede dimse Nybegynder
28. oktober 2010 - 11:55 #2
hej
jeg bruger ikke php, men simpel htm.
og jeg er ikke ret skrap til det der så jeg ved ikke hvordan man "kigger" - men det ved du måske?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2010 - 12:45 #3
hvis det er simpel html, så skal du ud i at bruge noget javascript. Men her er mulighederne ikke helt det samme.

Men et godt sted at starte er her:
http://www.w3schools.com/js/js_browser.asp

Så kan du bruge javascript til at sende brugere det rigtige sted hen.

Søg eventuelt på "javascript browser detection" eller "javascript browser redirect"
Avatar billede dimse Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:49 #4
Hej
ja men læs lige mit spørgsmål igen - jeg spørger om man kan skelne mellem iphone brugere og mac brugere - de bruger vel begge Safari?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:56 #5
Ja, men der er MEGET stor versions forskel, desuden kan det fanges ved bare at bruge noget lignende det her i java script:

var agent=navigator.userAgent.toLowerCase();
var is_iphone = ((agent.indexOf('iphone')!=-1);
if (is_iphone) { conditional code goes here }
Avatar billede dimse Nybegynder
28. oktober 2010 - 16:26 #6
hej igen
undskyld jeg er lidt dum men hvordan skrives det ind i f.eks. dette script?

<script>
var browser_type=navigator.appName
var browser_version=parseInt(navigator.appVersion)
if (browser_type=="Safari")
window.location.replace("http://hjemmeside.dk/")
else
window.location="http://andenhjemmeside.dk/"
</script>
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. oktober 2010 - 10:30 #7
<script>
var agent=navigator.userAgent.toLowerCase();
var is_iphone = ((agent.indexOf('iphone')!=-1);
if (is_iphone)
{
window.location.replace("http://hjemmeside.dk/")
}
else
{
window.location="http://andenhjemmeside.dk/"
}
</script>
Avatar billede dimse Nybegynder
29. oktober 2010 - 18:43 #8
tak - jeg skal prøve det her i week-enden og skal nok give en tilbagemelding om det virker!  ;)
Avatar billede dimse Nybegynder
31. oktober 2010 - 11:19 #9
virker ikke - andre forslag?
Avatar billede dimse Nybegynder
31. oktober 2010 - 11:42 #10
til gengæld virker denne

<script language=javascript>
<!--
if ((navigator.userAgent.match(/iPhone/i)) || (navigator.userAgent.match(/iPod/i))) {
  location.replace("http://andenside.dk/");
}
-->
</script>