Avatar billede wisemind Nybegynder
25. oktober 2010 - 09:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

While loop error

Hej eksperter!

Jeg har en database tabel med 15.000 datoer, hvor jeg gerne vil tilfoeje navnet paa ugedagen ud for de forskellige dato entries.

Af en eller anden aarsag vil mit loop bare ikke virke. Pt faar jeg fejlen:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/livefoot/public_html/date.php on line 4

Nogen der ved hvorfor? Koden pasted nedenunder.

Paa forhaand mange tak for hjaelpen!

<?
include("connect.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM `match_raw`") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result))

{
$dbdate = $row['date'];

// split the phrase by any number of commas or space characters,
// which include " ", \r, \t, \n and \f

list($day,$month, $year) = split('[/.-]', $dbdate);
$year = $year+2000;

$d_var=getdate(mktime(0,0,0,$month,$day,$year));

$result = mysql_query("UPDATE `livefoot_main`.`match_raw` SET month='$d_var[month]' WHERE date='$dbdate'") or die(mysql_error());
$result = mysql_query("UPDATE `livefoot_main`.`match_raw` SET day='$d_var[weekday]' WHERE date='$dbdate'") or die(mysql_error());

}

?>
Avatar billede repox Seniormester
25. oktober 2010 - 09:49 #1
Prøv at lave en var_dump() på $result.
Avatar billede wisemind Nybegynder
25. oktober 2010 - 09:56 #2
Hej Repox, tak for din hurtige kommentar.

Naar jeg laver en var_dump paa $result faar jeg foelgende svar:

resource(4) of type (mysql result)
Avatar billede majbom Novice
25. oktober 2010 - 10:22 #3
jeg ved godt det ikke er en løsning på dit problem, men er der nogen speciel grund til at du laver 2 db-kald i while-løkken hvor du opdaterer samme tabel?
Avatar billede wisemind Nybegynder
25. oktober 2010 - 10:35 #4
Ugh *facepalm*

Med din kommentar tror jeg fejlen slog mig... Det maa da vaere fordi jeg ogsaa kalder mysql update variablerne for $result, og den saa proever at fortsaette loopet paa den sidst satte $result vaerdi. Flot.

Men tak for hjaelpen, et svar og pointene er dine
Avatar billede majbom Novice
25. oktober 2010 - 10:41 #5
ja okay, den havde jeg sq ikke engang spottet - lad os dele så :)
Avatar billede wisemind Nybegynder
25. oktober 2010 - 10:48 #6
Virker perfekt nu. Tak igen.