Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2010 - 13:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved migrering til ASP.NET

Jeg har genoplivet et gammelt stykke kode, der virker på den gamle ASP platform.

Der kommer nu følgende fejl:

--------------------------
Compilation Error
Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: BC30289: Statement cannot appear within a method body. End of method assumed.

Source Error:

Line 2:  dim Str_Name, dbname, Str_Rsname
Line 3:
Line 4:  sub OpenConnection(DBPath)
Line 5:  if DBPath = "" then
Line 6:      response.write "Der Opstod en fejl" & "<BR>"

Det er linie 4 den ikke vil godtage.

jeg aner ikke hvad den snakker om... method body ?

dette er jo blot dens egen compilede version, det som den bliver født med har jeg lagt i en include, og den funktion OpenConnection er en del af det her (her kommer det hele)
-------

<%
dim Str_Name, dbname, Str_Rsname

sub OpenConnection(DBPath)
if DBPath = "" then
    response.write "Der Opstod en fejl" & "<BR>"
    response.write "Procedure        :    OpenConnection" & "<BR>"
    response.write "Argumenter        :    Str_Name,DB_Name,DBPath" & "<BR>"
    response.write "Beskrivelse        :    Argumentet DBPath var tomt"
    response.end
end if
set Str_Name = server.CreateObject("ADODB.Connection")
Str_Name.open  "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.Mappath(DBPath) & ";PWD=;UID=" 'Access databasen!
if err.number <> 0 then
    response.write "Der Opstod en fejl" & "<BR>"
    response.write "Procedure        :    OpenConnection" & "<BR>"
    response.write "Argumenter        :    Str_Name,DB_Name" & "<BR>"
    response.write "Fejlkode        : " & err.number & "Beskrivelse        : " & err.Description & "<BR>"
    response.end
end if
on error goto 0
end sub

sub CloseConnection()
if Str_Name = "" then
    response.write "Der opstod en fejl da Proceduren CloseConnection havde ventet et argument"
    response.end
end if
Str_Name.Close
set Str_Name = nothing
end sub

sub OpenRecordset(Str_Sql)
if Str_Sql = "" then
    response.write "En Fejl opstod" & "<BR>"
    response.write "Procedure        :    OpenRecordset" & "<BR>"
    response.write "Argument        :    Str_Sql" & "<BR>"
    response.write "Beskrivelse        :    Havde ikke Ventet et tomt argument" & "<BR>"
    response.end
end if
if Str_Name = "" then
    response.write "En Fejl opstod" & "<BR>"
    response.write "Procedure        :    OpenRecordset" & "<BR>"
    response.write "Argument        :    Str_Name" & "<BR>"
    response.write "Beskrivelse        :    Havde ikke ventet et Tomt Argument" & "<BR>"
    response.end
end if
set Str_Rsname = Str_Name.Execute(Str_Sql)
'if err.number <> 0 then
'    response.write "Der Opstod en fejl" & "<BR>"
'    response.write "Procedure        :    OpenRecordSet" & "<BR>"
'    response.write "Argumenter        :    Str_Rsname, Str_Sql, Str_Name" & "<BR>"
'    response.write "Fejlkode: " & err.number & "Beskrivelse: " & err.Description
'    on error goto 0
'    response.end
'end if
on error goto 0
end sub

Sub CloseRecordset()
Str_RSName.close
set Str_RSName = nothing
end sub

sub ExecuteSql(Str_Sql)
if Str_Sql = "" then
    response.write "En fejl opstod" & "<BR>"
    response.write "Procedure        :    ExecuteSql" & "<BR>"
    response.write "Argument        :    Str_Sql" & "<BR>"
    response.write "Beskrivelse        :    Proceduren havde ikke ventet et Tomt Argument" & "<BR>"
    response.end
end if
if Str_Name = "" then
    response.write "En fejl opstod" & "<BR>"
    response.write "Procedure        :    ExecuteSql" & "<BR>"
    response.write "Argument        :    Str_Name" & "<BR>"
    response.write "Beskrivelse        :    Proceduren havde ikke ventet et Tomt Argument" & "<BR>"
    response.end
end if
on error resume next
Str_Name.Execute Str_Sql
if err.number <> 0 then
    response.write "Der Opstod en fejl" & "<BR>"
    response.write "Procedure        :    ExecuteSql" & "<BR>"
    response.write "Argumenter        :    Str_Sql, Str_Name" & "<BR>"
    response.write "Fejlkode: " & err.number & "Beskrivelse: " & err.Description
    on error goto 0
    response.end
end if
end sub
%>
Avatar billede keysersoze Guru
24. oktober 2010 - 16:06 #1
Jeg kan ikke give et svar på dit egentlige spørgsmål - men hvis du skal til at kode ASP.NET vil jeg råde dig til at gøre det rigtigt og ikke forsøge at migrere gammel ASP-kode, for der er intet i ovenstående man vil gøre i .NET nu; ingen response.write, ingen recordsets...

Så jeg vil klart råde dig til at glemme ovenstående og så begynde fra en ende af - eller holde dig til klassisk ASP.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 20:04 #2
Hmm, jeg synes egentlig du har svaret, for dette dur ikke på ASP.NET, det skal skrives om til anden syntax.

Så jeg vil give dig point, hvis du svarer.

Jeg har sat det over på gammel metode, og det kører.
Avatar billede keysersoze Guru
25. oktober 2010 - 20:46 #3
svar :)