Avatar billede hjalte81 Nybegynder
24. oktober 2010 - 13:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en en hjemmeside der kan generere php-filer

Jeg er lige begyndt at lege med php og jeg begynder så småt at forstå mere og mere...

Jeg har lavet et lille script der kan redirecte besøgende til en hjemmeside, udfra hvad HTTP REFERER indeholder.

Jeg har så et dokument, der består af tekst på denne her måde:

http://hjemmeside.dk, KW1, KW2, KW3,

Linien jeg vil tilføje ser sådan her ud:

else if (preg_match('#(KW1)|(KW2)|(KW3)#i', $_SERVER["HTTP_REFERER"]) !== false)
{
$redirectURL = "http://hjemmeside.dk" . $tid;

Ideen er så at jeg vil hente data fra mit dokument og generere en "statisk" php-side...

Jeg har søgt en del på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor jeg skal starte...

Det er jo lidt på hobbyplan det her, så jeg har ikke noget imod at læse en masse og lave en masse begynder-fejl, jeg har bare brug for et skub i den rigtige retning.
Avatar billede wanze Nybegynder
24. oktober 2010 - 21:26 #1
Jeg må indrømme jeg overhovedet ikke forstår, hvad du forsøger at opnå.

Hvad er det helt præcist du vil generere? Og hvad mener du med statisk? Hvis indholdet skal være statisk, så er det vel en html-side du vil generere?
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
24. oktober 2010 - 23:29 #2
Lad mig prøve at omformulere det så... Kan godt se det kan virke en smule forvirrende...

Jeg har en php fil (tekst). Enkelte ord i den fil, vil jeg gerne kunne udskifte via en hjemmeside...

Forestil dig at jeg har en hjemmeside hvor jeg kan indsætte nogen ord, hjemmeside adresser og lign.

Herefter kan jeg klikke på en knap, der så tager sætter de nye ord ind på faste pladser og generer en php/tekst fil.

Scriptet jeg er ved at lave er et redirect script der kan omdirigere trafikken til min hjemmeside, udfra det søreord de ankommer fra.

Jeg vil gerne kunne tilføje nye linier i min php fil og så gemme den igen, uden at åbne filen i en editor og gøre det manuelt.

Gav det mere mening :)
Avatar billede wanze Nybegynder
25. oktober 2010 - 02:13 #3
Jeg ville ønske jeg kunne sige at det gav mere mening, men nej. Delvist fordi du ikke svarer på mine spørgsmål.

Jeg har en php fil (tekst). Enkelte ord i den fil, vil jeg gerne kunne udskifte via en hjemmeside...
Tekstfil? Er det en PHP-fil eller en tekstfil? Og ligger den på nettet den fil eller hvad er det lige du mener? Og den hjemmeside der skal udskifte ordene i den her fil - det er den hjemmeside du gerne vil lave?

Forestil dig at jeg har en hjemmeside hvor jeg kan indsætte nogen ord, hjemmeside adresser og lign.
Hvad skal man bruge de indsatte ord og hjemmesideadresser til?

Herefter kan jeg klikke på en knap, der så tager sætter de nye ord ind på faste pladser og generer en php/tekst fil.
Faste pladser? Hvad er det for nogle faste pladser? Og igen - er det en ren tekstfil eller en php-fil?

Og sidst men ikke mindst - hvordan kan de ting du skriver ovenfor have noget at gøre med et redirect-script?

Handler det om, at hvis jeg søger på "heste" på Google og den vej kommer ind på din hjemmeside, så vil du indsætte ordet "heste" på din side?
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
25. oktober 2010 - 03:32 #4
Okay... Vi tager den lige forfra :)

Jeg har en php fil på en server der ser nogenlunde sådan her ud:

**en masse kode**

        else if (preg_match('#(KW1)|(KW2)|(KW3)#i', $_SERVER["HTTP_REFERER"]) !== false)
            {
                $redirectURL = "http://website.com" . $id;
            }
** en masse kode igen **

De "faste pladser" er der hvor der står:

(KW1)|(KW2)|(KW3)

og

http://website.com

og

$id

Det jeg godt kunne tænke mig, er at lave en form på en ANDEN hjemmside, hvor jeg kan indtaste de værdier der står ovenover.

Når jeg så klikker på en knap så skal generere en .php fil til mig.

php filen skal bestå af en masse kode (jeg har skrevet i forvejen) og de værdier jeg har jeg har indtastet...

---

Jeg har allerede skrevet .php scriptet, men jeg vil gerne kunne ændre nogle bestemte ord/linier i scriptet, ved hjælp af en hjemmeside...

Håber det gav mere mening nu :)
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
25. oktober 2010 - 03:34 #5
Og sidst men ikke mindst - hvordan kan de ting du skriver ovenfor have noget at gøre med et redirect-script?

Handler det om, at hvis jeg søger på "heste" på Google og den vej kommer ind på din hjemmeside, så vil du indsætte ordet "heste" på din side?

I princippet er det ligemeget hvad scriptet gør, og jeg kan gost se at det kun bliver mere forvirrende når jeg blander de to ting sammen.

Det kunne også være en tekst fil som:

Hej jeg hedder [indsæt ord 1 her] og jeg bor i [indsæt by her].

Min hjemmeside skal kunne indsætte ord i de to [] og derefter ´gemme dem i en .php fil på serveren (helst).
Avatar billede repox Seniormester
25. oktober 2010 - 11:09 #6
brug str_replace til at ændre det du gerne vil ændre i PHP filen.

Den PHP fil du gerne vil dynamisk rette:
<?php
**en masse kode**

        else if (preg_match('#({KW1})|({KW2})|({KW3})#i', $_SERVER["HTTP_REFERER"]) !== false)
            {
                $redirectURL = "{URL}" . {ID};
            }
** en masse kode igen **
?>

Og den kode du bruger til at rette det til med:
<?php

  // hent din php fil som du gerne vil rette til
  $php_file = file_get_contents("php_template.txt");

  // de ting i din PHP template du gerne vil rette:
  $needles = array("{KW1}", "{KW2}", "{KW3}", "{URL}", "{ID}");
  // hent post data fra din formular
  $replaces = array($_POST["kw1"], $_POST["kw2"], $_POST["kw3"], $_POST["url"], $_POST["id"]);

  //brug str_replace til at erstatte dataene med.
  $php_file = str_replace($needles, $replaces, $php_file);

  /// gem den nye php fil med de data du har skiftet ud
  file_put_contents("den_nye_php_fil.php", $php_file);

?>
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
25. oktober 2010 - 13:06 #7
>> Repox

Lige hvad jeg ledte efter... mange tak.

Hvis du lige smider et svar, så gir jeg nogen point :)
Avatar billede repox Seniormester
25. oktober 2010 - 13:47 #8
Det fik du her
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
25. oktober 2010 - 14:28 #9
Tak for hjælpen :)