Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2010 - 22:26 Der er 4 kommentarer

Ny Joomla webside. Mangler noget banner!?

Hey, jeg har lige installeret Joomla på min webside:

http://rasmuskarlsen.dk/blog/

Jeg synes godt om templatet. Men den banner med citronen er sq nok ikk lige mig ;)

Har installeret Gimp, men er ikke vandt til fotoredigering mm, så fatter ikk lige så meget af det. Og i det hele taget er jeg sq ikk super kreativ til at kunne lave en fed banner. Kunne være fedt, hvis man kunne lave noget hvor mit navn (Navnet på hjemmesiden) Stod nederst til venstre på banneret, med noget fed skrift.

Findes der eksisterende sider med bannere man gratis kan hente, eller hvad kan man gøre?
--
Avatar billede danco Nybegynder
23. oktober 2010 - 00:17 #1
Jeg tror nu det er en appelsin, men lad nu det ligge ;)

Du kan jo i princippet bruge hvad som helst som din banner, men du slipper jo nok ikke uden om at være lidt kreativ når du skal finde ud af hvad du vil have som motiv på dit billede.
Og alt andet lige så er jeg ret sikker på at du vil opleve at den banner du vil have ikke findes som færdige billede og derfor er alligevel nødt til at lave det selv.
Se det som mulighed for at lære noget nyt og for at skabe et lidt mere unik design på din side.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2010 - 22:46 #2
Problemet er bare at jeg ikke har nogen ide om hvordan man laver den :/
Avatar billede danco Nybegynder
02. november 2010 - 23:33 #3
Det er et spørgsmål om at du har et billede i en størrelse (872x205 pixel) med en form fra grafik.
Grunden til jeg siger at du skal lave det selv ligger ligesom meget i at hvis du downloader noget fra en anden side så vil der jo være andre hjemmesider med samme grafik og dermed er designet ikke unikt.
Noget helt andet er at du siger noget "fed" skrift, medmindre du mener bold style så er "fed" jo relativt i forhold til øjnene der ser.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2010 - 10:25 #4
Tænker nok mere på noget ala: abstract + Nolge palmer måske + Noget sol måske + Rasmuskarlsen i måske nederste venstre hjørne, Og så med lidt farvespild i.. Måske noget orange baggrund med nogle gode kontrast farver dertil.. Umiddelbart lyder det som en lidt svær opgave... Kan man hente noget skabelon til sådan noget et sted, og så bruge photoshop?