Avatar billede mortenwidding Nybegynder
22. oktober 2010 - 19:16 Der er 15 kommentarer

Hjælp!!

en ven og jeg ville reinstallere min computer, fordi den var blevet fyldt med alt muligt lort. da vi havde formateret den og ville installere den igen, poppede den op "please wait a minute" (jeg har en Acer Aspire 5920) da der gik lidt tid, poppede den op at jeg kunne vælge at installere den som den var da den kom fra computeren, eller jeg kunne vælge at installere fra en Cd/Dvd, men da jeg ikke har nogen cd valgte jeg den første mulighed. den stod og tænkte lidt og siger så at den ikke kan installere det, fordi der mangler nogle filer og så genstarter den. da den er startet op står der bare "BootMgr is missing press ctrl+alt+del to restart"

håber der er nogle der kan hjælpe mig, skriv til mig, skulle nok være muligt at tage nogle billeder (:
22. oktober 2010 - 19:27 #1
Velkommen til E. ...

Hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

Det er en automatisk "Factory Recovery" du har sat gang i. Og det virker som om at "Recovery" partionen (normalt usynlig) er blever kvæstet/slettet ?
Avatar billede mortenwidding Nybegynder
22. oktober 2010 - 19:50 #2
jeg bruger Windows Vista home premium 32 bit. i og med at jeg ikke fik nogen Cd med da jeg købte den har jeg ikke andre måder at lave min recovery
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2010 - 21:29 #3
recovery-cd/dvd laver man fra maskinen før man formaterer.
Avatar billede JStaal Nybegynder
22. oktober 2010 - 21:45 #4
DA jeg for et år siden fik min acer inspire mini var der en preinstall af xp, den spurgte om jeg vil lave en recovery diskafbildningsfil. Den fil fungerer som cden, så hvis du ligesom jeg svarede nej skal du have hentet cden, nogle steder kan man hente den. Du har jo en lovlig key på bunden af pcen formoder jeg.
men få lagt de ny filer på cd/ekstern drev og sæt igang h hvis du ikke backede recovery op til at starte med.
Avatar billede mortenwidding Nybegynder
22. oktober 2010 - 21:50 #5
så jeg kan hente en udgave af Windows Vista Home Premium og så bare indtaste den kode der står på klistermærket i bunden af computeren (:?
Avatar billede JStaal Nybegynder
23. oktober 2010 - 00:12 #6
Jeg prøvede lige at søge på microsofts hjemmeside, og man kan åbentbart ikke hente en kopi, hvertfald ikke lovligt. Hvis du har en i familien eller en ven eller bekendt med en version af windows HOME PREMIUM, kan du låne disken til at installere og så indtaster du koden som du har på bunden af din pc.
DET skal være home premium ellers kan du ikke validere gyldigheden af din version.
God Jagt.
MVH.
JStaal
Avatar billede mortenwidding Nybegynder
23. oktober 2010 - 10:19 #7
det vil jeg så prøve.

på forhånd tak allesammen (:
Avatar billede mortenwidding Nybegynder
14. januar 2011 - 22:38 #8
Hej! efter at min Computer har virket fint i lang tid med windows vista, har jeg nu et nyt problem....

når jeg starter min computer op, lyder den som om den arbejder, skærmen starter dog ikke op, men der går så 4 sekunder, så stopper den med at arbejde, og står bare som om den er tændt, men skærmen er ikke tændt og jeg kan ikke gøre noget.

håber i  kan hjælpe mig igen (:
Avatar billede JStaal Nybegynder
15. januar 2011 - 01:46 #9
Hej Morten.
Prøv tag strømmen fra computeren og samtlige kabler.
Skru skruerne (kan være håndtag eller fingerskruer) bagpå til kabinettet af, i venstre side set fra fronten.
Af med siden og aflade kabinettet ved at røre ved stålrammen/alurammen, med hånden. Tag batteriet ud der sidder i bundkortet og sæt strøm til og start den op, uden batteriet isat.
Nu skulle skærmen gerne tænde hvis ikke skriv igen.
Hvis skærmen nu responderer luk computeren. Tag strøm fra , aflad og isæt batteriet. Saml computeren og husk at sætte tiden forfra for at opdatere samt opsætte bios hvis du har foretaget ændringer da den går på default.

Mvh. JStaal
Avatar billede claes57 Ekspert
15. januar 2011 - 12:08 #10
hvis det er svært at tage batteriet ud, så kan du nøjes med at skyde en lille pap eller plastic-plade ind på den forhøjede side på batteriet.
Avatar billede mortenwidding Nybegynder
15. januar 2011 - 22:15 #11
Jstaal og Claes57, begge forslag lyder meget fornuftigt, men burde nok have informeret jer om at det er en bærbar, nærmere bestemt en Acer Aspire 5920 (: ved heller ikke om det kan svare sig at ofre noget på det gamle skidt, det er nok bedre at købe en ny, evt. en stationær (:
Avatar billede JStaal Nybegynder
16. januar 2011 - 19:33 #12
Nu har jeg ikke selv prøvet at rykke en bærbar af dit mærke fra hinanden, men du kan garanteret finde en video guide på youtube omkring at adskille en sådan krabat. Men garanteret du skal skrue en stor plade af i bunden og der skulle gerne sidde et batteri i en lille holder, dette kan dog variere meget pc til pc.

I forhold til at ofre noget på det behøves jo ikke endnu før du har fundet ud af hvad fejlen skyldes. prøver du at skrue bundpladen af og ser om der sidder et batteri, så koster det jo ikke noget:).

Men lykke til og håber du får det fixet.
Avatar billede mortenwidding Nybegynder
16. januar 2011 - 20:09 #13
har lige prøvet at pille batteriet ud og så sætte den til strømmen, den gør stadig det samme. må nok bare indse at det gamle skidt er stået af (:
Avatar billede JStaal Nybegynder
17. januar 2011 - 18:03 #14
Når du nu snakker batteri Morten, tænker du så på det der sidder udenpå som man kan skifte ud, og som man bruger når den ikke kører på strømstikket?
for det er ikke det batteri jeg snakker om. jeg snakker om sådan et lille rundt 2032/2025 batteri der sidder på bundkortet og som holder på data vedr. bios. (cmos)
Avatar billede mortenwidding Nybegynder
17. januar 2011 - 18:18 #15
nå for søren, så kan man så se, hvor meget jeg ved om computere.. det må jeg nok hellere få en ven til at se på, det tror jeg ikke selv jeg kan finde ud af :D