Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
21. oktober 2010 - 21:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SBS 2008 OEM Cals Incl.

Hej Jeg sidder og arbejder med min 2008 SBS std, jeg har fjernet alt det jeg ikke skal bruge, da den bare skal køre Terminal server.

Mit problem er jeg har fået 5 CALs med, eller det er en del af pakken når man køber den, men når jeg taster min licens nøgle ind i terminal delen, siger den bare at nøglen ikke passer. det jeg ikke forstår er at jeg har fået et stykke papir hvor på der står jeg skal vælge hvad for en slags licenser jeg vil have Device eller User. hvad skal man gøre med dette papir arkiver det til højre ? har ringet til M§ uden held da de ikke fattede en skid af hvad jeg spurte om, eller jeg var en kejle til at formulere mig.

min terminal server kan godt finde min licensserver, men der er bare ikke installeret nogle licenser på den, så den kan kun have de 2 standard bruger på adgangen.

På min licens nøgle er der noget der hedder Virtual key nogen der ved hvad den bruges til er det måske mine 5 CALs

Mvh Rasmus Petersen
Avatar billede serverservice Praktikant
08. november 2010 - 21:40 #1
Det lyder lidt som om at du.
1. Enten ikke har installeret terminal server men terminal services .....
Eller
2. Dine licenser ikke er til 2008 st v. ?

Om du vælger pr device eller user afhænger af hvordan du vil regne licensantal . pr user = pr bruger - pr device = pr. computer .

Hvis du stadig har problemer efter at teste ovenstående af så må du melde tilbage . Når du installerer Terminal server kommer den selv og spørger i gudien og så skal du indsætte din licens nøgle
Avatar billede Mr-Petersen Nybegynder
09. november 2010 - 19:32 #2
Hej Serverservice

Problemet er/var at du med 2008sbs ikke kan køre Terminal server selv om microsoft siger det, licenserne er gode nok, men de kan kun bruges hvis du har en AD server ved siden af.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. november 2010 - 20:04 #3
Nå ja havde ikke set det var SBS server - så ja det vidste jeg faktisk godt