Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2010 - 22:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vis data på aspx side, alt efter hvad attribut er i CodeBehind fil.

Hej

Jeg har i min CodeBehind fil et User objekt. I dette objekt er en int, som repræsenterer et brugerlevel.

Alt efter hvad denne int er, vil jeg kunne vise nogle forskellige menuer i aspx siden.

hvordan gør jeg dette smartest?

Jeg regner ikke med det er noget man kan håndtere fra CodeBehind filen alene, da den kun kan ændre værdier i allerede existerende TextBox Labels osv. ?

Hvordan tilføjer jeg et stykke kode hvis brugerlevel er 1 og et andet stykke kode hvis brugerlevel er 2, til min aspx fil?

Har prøvet at bruge <% if(brugerlevel == 1){bla bla} %> men jeg ved ikke hvordan jeg får fat i mit objekt der ligger i CodeBehind filen.

Håber det er til at forstå og at nogen kan hjælpe.
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2010 - 23:22 #1
Det er en noget skæv forståelse du har af din codebehind hvis det er hvad du tror - for du kan selvfølgelig også både fjerne og tilføje kontroller, forbinde til database osv. Så godt som alt kode der ikke er markup kan ligge her.

Der er mange måder at løse din udfordring på - det letteste er formentlig at lave fx 1 panel på din aspx-side, sætte visible til false og så lægge det "hemmelige" indhold herind. Er bgueren så == brugerlevel 1 sætter du visible til true i din codebehind.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 18:23 #2
Det har du da helt ret i! Du skulle vel ikke kende til et godt toturial med noget mere advanced brugerinterface ind bare labels, textbox og buttons?
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2010 - 19:26 #3
Det må næsten være www.asp.net