Avatar billede tingo Nybegynder
20. oktober 2010 - 18:08 Der er 3 kommentarer

Fjernelse af Outlook 2010

Kære Eksperter.

Jeg har for lidt tid siden, opgraderet fra Office 2003 Professional til Office 2010 Student & Small Business.
Det var en lidt dum beslutning af mig. Men var på det tidspunkt nødvendigt.

Den nye Office version indeholder ikke outlook, kun i en 30 dages prøveversion, som nu er udløbet, jeg har set i outlook programmet at man kan fjerne det - måske også uden at fjerne hele den nye officepakke?
Jeg kunne se i mine programmer, at Office 2003 - stadig var installeret. derfor forsøgte jeg med en afstallering af HELE office 2010 produktet, og troede det løste problemet, troede jeg kom tilbage til office 2003, og så måtte jeg tage den derfra, og ville stadig kunne bruge den "gamle" outlook. Men efter jeg havde fjernet 2010 versionen kunne windows ikke genkende mine dokumenter, alle office (2003) så ud som om de ikke fandtes på computeren. En systemgendannelse rettede dog op på dette.
Så nu står jeg i samme situation igen, Jeg har office 2010 pakken installeret, men altså uden en funktionel outlook 2010.

Lang forklaring, men mente det var nødvendigt :-)

1) kan jeg fjerne outlook 2010 fra computeren, og vil jeg så efterfølgende blive nedgraderet til den gamle 2003 version, uden problemer?

2) kan jeg fjerne hele office 2010 pakken på en anden måde, således at 2003 versionen igen bliver funktionel?

på forhånd tak for hjælpen.
Outlook er en meget vigtig del af min computer, og udover at hente emails fra 3 konti, ligger der også et hav af mails i mapper som jeg ikke kan miste, ligesom alle mine kontakter.
20. oktober 2010 - 18:36 #1
... hvad med SYSTEMGENDANNELSE til FØR Office2010 blev instaleret ?
Avatar billede tingo Nybegynder
21. oktober 2010 - 08:29 #2
Af en eller anden grund kan jeg ikke systemgendanne længere tilbage end 30.sep - så det er desværre ikke en mulighed.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. oktober 2010 - 22:48 #3
Under forudsætning af, at din office 2003 er en licenseret udgave, og at du har originalsoftwaren, så ville jeg i dit sted starte med at sikre en backup a mine pst-filer, dernæst afinstallere al officeinstallation, og dernæst installere den originale office 2003.
Såburde du kunne køre videre, uden at miste noget.
/ptj_11