Avatar billede anderswind Nybegynder
25. juli 2001 - 17:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Submit skal åbne i nyt vindue

Hej allesammen

Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig et problem.

Jeg er en form med en submit knap til. Når man trykker på submit knappen skal den åbne et popup vindue og submitte form. Jeg skal nemlig bruge de oplysninger i formen i popup vindue

På forhånd tak
Avatar billede nute Nybegynder
25. juli 2001 - 17:02 #1
<form onSubmit=\"window.open(\'dinside.hmm\'));\">

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
25. juli 2001 - 17:04 #2
hmmm....næææ...jeg misforstod deg kanskje.

Du vil submitte til et vindu som du åpner ? I så tilfelle så kan du gjøre:

<form action=\"dinFil\" target=\"_blank\">

/nute
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2001 - 17:14 #3
<ole>

<script language=\"JavaScript\">
var new;
function myOpen() {
  new = window.open(\"\", \"new\", \"width=300,height:250\");
}
</script>
<form action=\"dinFil.php\" target=\"new\">
  <input type=\"submit\" onclick=\"myOpen();\">
</form>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2001 - 17:15 #4
Hov.....:
  new = window.open(\"\", \"new\", \"width=300,height=250\");
...sorry    =o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juli 2001 - 17:33 #5
og hvordan, olebole, får man så i din version indholdet af indtastningsfelter
med over i det nye vindue - ja, jeg spørger bare ?? :)
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2001 - 18:01 #6
Hmmmmm.......tjahhhh......hvis vi formoder, at spørgeren har andre felter i formularen - og det tillader jeg mig at gøre - er et tryk på submit-knappen vel et rigtig godt sted at begynde.

Når nu du spørger, kommer jeg i tanker om, at \'new\' måske ikke er det mest begavede valg til en variabel....\'newWin\' ville f.eks. nok kunne gøre sig bedre.

Med det på plads, bør det i hvert fald kunne klares med et klik på submit-knappen      =o)
/mvh
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2001 - 18:49 #7
Hvad med:

I pop-up\'ens <head>-tag:
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function hentVaerdier(){
  document.forms[0].felt1.value=opener.forms[0].felt1.value;
  document.forms[0].felt2.value=opener.forms[0].felt2.value;
}
//-->
</script}

I dens <body>-tag:
<body ... onLoad=\"hentVaerdier()>

hth
jes :~)
Avatar billede olebole Juniormester
25. juli 2001 - 18:54 #8
Jamen, formen skal submit\'es til popUp\'en....det er da det, han beder om.......(?)
/mvh
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2001 - 18:59 #9
Som jeg læser det, er det han har brug for en knap, som åbner en pop-up, men i den pop-up har han brug for nogle oplysninger, som er tastet ind i grundformen -- eet gæt kunne være at han ville sige tak for en tilmelding med en pop-up (og uden noget egentligt serverside bagved) -- men jeg ved det jo heller ikke ?=)
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juli 2001 - 02:38 #10
hør er det ikke præcis det der sker her:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp32917.html

bortset fra at filen ovenfor sender dataene til sig selv.
For at få dem sendt ud i det der popop vindue ændrer i <form kommandoen fra
<form method=\"POST\" action=\"exp32917.html\" onsubmit=\"location.href=\'exp32917.html\'+buildParStr();return false;\" name=\"FrontPage_Form1\">
til:
<form method=\"POST\" action=\"exp32917.html\" onsubmit=\"return validate(this);\" name=\"FrontPage_Form1\">

og tilføjer en funktion oppe i script sektionen:

function validate( frm ) {
    // valideringstests
    if ( failed validering ) return false;

    window.open( \"about:blank\", \"ditpopwin\" ); // evt +features
    frm.target=\"ditpopwin\";    // samme vinduesnavn i open og target
    frm.action=\'exp32917.html\'+buildParStr();

    return true;              // returner true så der submittes.
}; //end validate( form object )

mvh JakobA
Avatar billede nute Nybegynder
02. november 2001 - 17:27 #11
skal vi lukke snart ?