Opret mail i Lotus Notes via excel
Hej venner..Kæmper med et VBA problem, som jeg simpelthen ikke kan finde en løsning på..
Jeg forsøger at lave og sende en mail i lotus notes, hvor jeg fra excel kopierer et range for herefter at indsætte det ind i min mail.
Det er lykkedes mig at få indsat mit range i notes som text og herefter sende mailen.. men resultaten bliver ikke pænt (diverse farver er væk og tal m.m. er placeret lige efter hinanden uden korrekt mellemrum).
Jeg har derfor brug for at finde en løsning hvor jeg kopierer mit range som et billede, fx bitmap, og herefter indsætte mit billede i notes... og her knækker filmen åbenbart..
Kan i hjælpe pls..
Public Sub emailme()
Dim noSession As Object, noDatabase As Object, noDocument As Object
Dim Data As DataObject
Dim vaRecipient As Variant
Dim rnbody As Range
Dim rnbody1 As Range
Const stSubject As String = "overskrift"
vaRecipient = VBA.Array("email.adr")
On Error Resume Next
Set rnbody = Application.InputBox("Please choose the range", Type:=8)
On Error GoTo 0
If rnbody Is Nothing _
Then MsgBox "RNG is nothing" _
Else 'MsgBox rnbody.Address
rnbody.Select
Set rnbody1 = Range(rnbody, rnbody.Offset(0, 0))
rnbody1.Select
Set noSession = CreateObject("Notes.NotesSession")
Set noDatabase = noSession.GETDATABASE("", "")
If noDatabase.IsOpen = False Then noDatabase.OPENMAIL
Set noDocument = noDatabase.CreateDocument
rnbody1.Copy
Set Data = New DataObject
Data.GetFromClipboard
With noDocument
.form = "Memo"
.sendto = vaRecipient
.subject = stSubject
.body = Data.GetText
.SaveMessageOnSend = True
End With
With noDocument
.PostedDate = Now()
.Send 0, vaRecipient
Set noDocument = Nothing
Set noDatabase = Nothing
Set noSession = Nothing
'Activate Excel for the user.
AppActivate "Microsoft Excel"
Application.CutCopyMode = False
MsgBox "The e-mail has successfully been created and distributed.", vbInformation
End With
End Sub