Avatar billede LordJesus Nybegynder
17. oktober 2010 - 11:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af database host

Hej,

Jeg har brug for at få hostet min database så mit program kan køre online istedet for localhost. Det er ikke en særlig tung database, og programmet har kun brug for at lave queries ca. hvert halve minut, så jeg regner ikke med at trafik er et problem. Jeg har brug for enten en Oracle database eller MySql med InnoDB. Som jeg ser det har jeg tre muligheder:

1. Købe en server selv og have den stående.

2. Købe en dedikeret server hos en host-udbyder.

3. Købe et domæne hos en host-udbyder.

Umiddelbart hælder jeg mest til 3., da det er klart det billigste, og det ikke er så tung en database jeg skal have kørende.

Er der nogen med erfaring inden for dette der kan hjælpe mig i den rigtige retning?

På forhånd tak,
LordJesus
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2010 - 17:54 #1
re 3)

Du får svært ved at finde et billigt web hotel med Oracle, men du bør sagtens kune finde et med MySQL InnoDB.

Du køber et web hotel til dit domæne. Det kan anbefales at have sit domæne og sit web hotel adskilt, da der er set flere tilfælde af at det er besværligt at få det gamle wen hotel til at frigive domænet til et nyt.

Så skal du sikre dig at der er adgang til databasen udefra. Det er langtfra alle steder hvor det er muligt.

Af meget gode grunde. Det er ikke en god løsning sikkerhedsmæssigt.
Avatar billede LordJesus Nybegynder
18. oktober 2010 - 20:31 #2
OK. Hvad ville så være den bedste løsning? Jeg har ikke lyst til at bruge mange penge på det, da det stadig bare er et hobby-program.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2010 - 20:36 #3
Find et web hotel med MySQL og InnoDB, hvor databasen kan tilgaaes udefra.

Eller maaske bedre put et web service lag mellem app og database.
Avatar billede LordJesus Nybegynder
19. oktober 2010 - 10:27 #4
Det er måske dumme spørgsmål, men jeg har ingen praktisk erfaring med databaser. Hvordan ved jeg om et web hotels database kan tilgåes udefra? Når du siger web service lag, mener du så noget i stil med WSDL eller SOAP?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2010 - 14:01 #5
Du er noedt til enten at spoerge dem eller teste.

Ja - SOAP & WSDL eller noget simplere.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2010 - 00:20 #6
OK?