Avatar billede mbuttrup Nybegynder
16. oktober 2010 - 19:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke gemme password i RDP-link

Hej.

Jeg har behov for at kunne tilgå en hel masse PC'er fra en tynd klient (HP t5730w), men i modsætning til en "normal" xp-pc, optræder muligheden for at gemme password ikke i logon-billedet til fjerncomputeren. I stedet giver tjekboksen kun mulighed for at vælge "Allways ask for credentials" eller - hvis utjekket - at få brugt sit windows-logon til oprettelsen.
Altså skal jeg huske og indtaste 20 passwords flere gange daglig..
Hvorfor kan en TC ikke huske password?
Avatar billede misterthin Nybegynder
18. oktober 2010 - 09:10 #1
hvis du ikke er afhængig af windows så læg linux på den og kald med rdesktop -u bruger -p password -d domain -F <ip på server>,og lav med masse forbindelse på den måde ...
Avatar billede mbuttrup Nybegynder
20. oktober 2010 - 12:44 #2
Hej.

Er desværre stærkt afhængig af Windows. Det bestemmes højere oppe i systemet. Men løsningen kom fra HPs supportside - logisk nok - og lyder:

Slet denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CredentialsDelegation\AllowDefaultCredentials&#8203;.

Og det virker! Til glæde for evt. andre i samme situation.

Mvh
Marcel
Avatar billede mbuttrup Nybegynder
01. november 2010 - 13:11 #3
(dette skrives alene for at jeg kan acceptere mit egen svar og dermed lukke spørgsmålet)