Avatar billede marvinq Nybegynder
15. oktober 2010 - 14:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Filnavn med windows variabler.

Hej eksperter,

Bare lige et lynhurtigt spørgsmål, som I sikkert kan løse.

...
XPathDocument Doc = new XPathDocument(FileName);
XPathNavigator nav = Doc.CreateNavigator();
...

Jeg har ovenstående kode, som danner en dll fil. Dll filen kalder en XML (FileName), som ligger i samme mappe, men hvordan gør jeg det??

Hvis jeg bare siger FileName = "fil.xml", så kan den ikke finde filen. Så overvejede jeg at benytte windowsvariabler, for det gør jeg i min installation. Men hvordan gør jeg det?? Det tyder ikke på at følgende virker, skal der være nogle escape tegn?

FileName = "%WINDIR%\\fil.xml";

Kan nogen hjælpe??

/MHQ
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
15. oktober 2010 - 14:21 #1
I visual basic.net er der en funktion der hedder Application.StartupPath, ved dog ikke om den også findes i C# :)
Avatar billede marvinq Nybegynder
15. oktober 2010 - 14:29 #2
Det findes vist ikke i et classlibrary, men sikkert i en windows form applikation.

Men noget lignende det kunne jeg godt bruge.

Hvis jeg hardcoder stien ex. "c:\windows\fil.xml", så virker det fint. Men det er bare ikke så pænt.
Avatar billede marvinq Nybegynder
15. oktober 2010 - 14:50 #4
Perfekt! Det er lige spot-on Arne.

Smid et svar.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. oktober 2010 - 15:04 #5
Eller tilføj system.windows.forms som reference så kan den godt bruges
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2010 - 15:26 #6
svar